További Tudomány cikkek
- Fidrich Róbert: Az Európai Bizottság javaslata teljesen tudománytalan
- Elnyeli a föld a kínai nagyvárosokat
- Az őskorallok minden élőlénynél előbb világítottak az óceánok mélyén
- Meglepő dolgok derültek ki az Alzheimer-kór okairól egy új kutatásból
- A légszennyezés lelassítja a kisgyerekek agyfejlődését
A projekt nem titkolt célja a magánautók használatának visszaszorítása a forgalmi dugókkal teli városi utakon egy praktikus, környezetkímélő, hely- és energiatakarékos járművel. A tervezők olyan tömegközlekedési rendszert álmodtak meg, amelyet a városok azon zónáiba telepítenének, ahol a forgalomkorlátozás különösen fontos: ilyenek a városközpontok, a vasútállomások, a repülőterek, az egyetemi campusok, és a turisztikai csomópontok. Az elképzelések szerint ezeken a területeken lehet majd közlekedni az egyszerűen és biztonságosan használható, többnyire automatikusan működő elektromos autókkal.
Nem lego |
Különleges lehetőségeket rejt magában a Genfi Egyetem projektje is, a Virtuális Szórakoztató Park. A bemutatón egy lánynak mágneses érzékelőket rögzítettek a teste több pontjára (fejére, karjára, csuklójára, csípőjére, combjára, vádlijára, lábfejére), természetesen a ruha fölé, azután elkezdett mozogni, pontosabban táncolni, miközben a hozzákapcsolt számítógép monitorán egy animált figura ugyanazokat a mozdulatokat végezte, mint ő. Ezzel a technológiával lehet például interneten keresztül oktatni, akár táncórákat is. A Genfi Egyetem MIRALab elnevezésű kutatócsoportja 1989 óta dolgozik információs technológiai projekteken, köztük a görög és brit együttműködéssel kifejlesztett VPARK-on.
Az Információs Társadalom és Trendkutató Központ munkatársa jelenti Nizzából