Dezső

Megtalálták a nagy mell génjeit

2012.07.05. 15:33

Több mint 16 ezer nő genetikai adatainak elemzésével hét olyan genetikai markert azonosítottak amerikai kutatók, amelyek kapcsolatban állnak a nők mellméretével. Eddig is ismert volt, hogy a női mell mérete részben örökletes tulajdonság, de a mostani tanulmány azonban az első, amelyben konkrét genetikai tényezőket hoztak összefüggésbe a mellmérettel.

Nicholas Eriksson és kutatócsoportja 16 175, európai felmenőkkel bíró amerikai nő genetikai adatait elemezte, és hasonlította össze a nők mellméretével, pontosabb melltartójuk kör- és kosárméretével. Elemzésükben összesen hét genetikai markert azonosítottak, amelyek kapcsolatot mutattak a mellmérettel. Ezek közül kettőt korábban már összefüggésbe hoztak más tanulmányokban a mellrák kockázatával. Ez azt sugallja, hogy ugyanazon biológiai útvonalak állhatnak a normális mellnövekedés és a mellrák hátterében – mondta Eriksson.

A kutatók szerint eredményük közelebb visz annak megértéséhez, hogy az emlő mérete és szerkezete milyen kapcsolatban áll a rákkockázattal. Az bizonyítottnak tűnik, hogy a mell nagyobb sűrűsége összefügg a rákkockázattal, a mellmérettel kapcsolatban azonban még nincsenek egyértelmű eredmények.

A 23andMe elnevezésű kaliforniai székhelyű genomikai cég kutatói eredményüket részletesen a BMC Medical Genetics című tudományos folyóiratban ismertették.