Teréz

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

A felnőtteket jobban fertőzik a kutyák

MTI/Index
2013.04.18. 17:17

A felnőttek szorosabb kapcsolatban vannak a kutyájukkal, mint a saját gyermekükkel, amennyiben az egymás közt megosztott baktériumok sokaságát vesszük alapul. Rob Knight, a Coloradói Egyetem mikrobiológusa nagyon meglepőnek tartja, hogy a mikrobakapcsolat szorosabb a szülők és a család kutyája, mint a szülők és gyermekeik között.

A kutató és kollégái 60 famíliából vettek baktériummintát, összesen 159 emberről és 36 kutyáról. A családok közül 17-ben volt gyermek. A tudósok azért vizsgálták meg a mikrobákat, hogy a terjedésük megismerése után új megelőzési és kezelési módszereket tudjanak kidolgozni. Ez nagyon aktív kutatási terület, meg a becslések szerint egy emberen nagyjából százbillió mikroba él, sokkal több, mint amennyi saját sejtje van az embernek - írja a Science Daily tudományos hírportál.

A kutya-ember mikrobakapcsolaton túl más szempontokat is vizsgáltak, így kiderült, hogy a szülők nyelvén és bélrendszerében lévő baktériumok hasonlóbbak a saját gyermekeikben, mint másokéban, de csak a 3 év feletti csemeték esetében, mivel erre az életkorra épülnek szervezetükbe a mikrobák.

A tanulmány készítői megjegyzik, hogy egyre több a bizonyíték a kutyák és más háziállatok jótékony hatására a gyerekek immunrendszerének erősödésében.