A gépet két ellentétes irányba forgó légcsavar emeli magasba |
A SoloTrek légcsavarjait normál 87-es, ólommentes benzinnel működő, kétütemű motor hajtja. Az ultrakompakt, 130 lóerős, négyhengeres motor készítői szerint voltaképpen négy különálló motornak tekinthető, melyek egyetlen főtengelyt hajtanak meg. A kétütemű motorban jóval kevesebb mozgó alkatrész van, mint a négyüteműben, a négy külön henger alkalmazásával pedig a működési zavarok esélye minimalizálható. A szerkezet biztonságosságához az is hozzájárul, hogy normál üzemmódban a motor kapacitásának mindössze 50-60 százalékát használja ki, így bőven marad felhasználható erő az esetleges kényes helyzetekre.
Technikai leírása szerint a gép teljes elektromos üzemzavar esetén is képes biztonságosan leszállni. Harminc méternél magasabban történő baleset esetén a beépített mentőernyők automatikusan kinyílnak.
A gépet jelenleg a földön tesztelik, szeptembertől pedig a NASA szélcsatornájában élesben is kipróbálják. A szakemberek egyelőre nem akarnak jóslásokba bocsátkozni a szerkezet működőképességét illetően. William Warmbrodt, a kaliforniai NASA Ames Research Centre munkatársa szerint elképzelhető, hogy nem fog felszállni a SoloTrek, fejlesztéséből azonban mindenképpen tanulhatnak a repülőmérnökök.