Orsolya

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Föld típusú bolygót talált a Kepler-űrteleszkóp

2011.01.10. 22:25

Az eddigi legkisebb Naprendszeren kívüli bolygót találta meg a Kepler űrteleszkóp, jelentette be hétfőn a NASA. A Kepler-10b-nek elnevezett bolygó mérete a Föld 1,4-szerese, tömege a 4,6-szorosa. Sűrűsége 8,8 gramm köbcentiméterenként.

A Kepler-10b 0,84 nap alatt kerüli meg a csillagát, és hússzor közelebb kering hozzá, mint amilyen messze a Merkúr kering a Naptól. A NASA szerint emiatt egészen biztosan nincs élet a bolygón.

Douglas Hudgins, a Kepler-program kutatója szerint bár életet itt nem találtak, az eredmény nagyon biztató, komoly mérföldkő a Föld típusú bolygók kutatásában, és megmutatja, milyen felfedezésekre számíthatunk a programban.

A kutatási eredményekről a csillagászok az Astrophysical Journal szakfolyóiratban számolnak be.

A Kepler űrtávcsövet 2009-ben lőtték fel, az 1,4 méter átmérőjű távcsővel és 95 megapixeles kamerarendszerrel szerelt eszköz az első, amelyet a NASA kifejezetten Föld típusú bolygók keresésére fejlesztett.