Hétemeletes lakóhíd a Dunán. Grandiózus terv Csepel és Albertfalva közös fejlesztésére

2009.04.20. 16:30
150 hozzászólás
87847 ak[1]

 

Szinte hihetetlen, hogy van egy Duna-sziget, amelyik nagyjából olyan messze esik a város szívétől mint a Margit, csak épp csodálatos fejlesztési potenciálja van. Ennél már csak az hihetetlenebb, hogy a főváros bölcs vezetése épp erre az eszményi területre helyezte a város iszaprothasztó tornyait, de még ezzel együtt is klassz lehetőség - főleg, ha megoldják a közlekedését, de ne szaladjunk előre. Zobóki Gáborék most elég merészet álmodtak erre a területre (ahova persze már álmodtak pár merészet korábban is hongkongi kis Manhattan-től kormányzati negyeden át budapesti olimpiáig.

87848 ak[1]

 

Szóval a nagy terveknek eddig leginkább az mondott ellent, hogy hiányzik 2x2 nagy forgalmú híd (vagy alagút), a sziget két oldaláról. A mostani nagy terv egyik érdekessége, hogy egyszerre oldaná meg a közelekdést és az ingatlanfejlesztés, ráadásul Csepel mellett egy másik kihasználatlan, de hatalmas lehetőséget is kiaknázna: Albertfalvát. Mindezt egy hétemeletes lakóhíddal összekötve. Ahogy az Ingatlanmagazin írja:

"A projekt egyik meghatározó eleme egy rambla lesz, amely a Csepel felé menő hídfőt és Albertfalvát nyitott, zöld térséggel köti össze a belvárossal és az albertfalvai vasútállomással. Ezen a területen a villamos is csökkentett sebességgel halad majd. "Kettős közlekedési rendszert alakítanánk ki: az egyik az átmenő forgalmat biztosítaná, és a hídról lefutva menne az M7-es autópálya felé. A másik a hídról lefutó babakocsi-, gyalogos- és kerékpárforgalmat szolgálná ki, és bemenne Albertfalva elképzelt városközpontjába.

Tervünket megtoldottuk a living bridge ötletével. A híd méreténél fogva persze nem lehet Ponte Vecchio-szerű, hiszen ahhoz, hogy a Dunán nemzetközi hajóforgalom legyen, szükséges egy adott magasság és a fesztávolság. Olyan szerkezeti méterekben kell hát gondolkodnunk, ami lehetővé teszi, hogy ne csak az autós- és a villamosforgalom, valamint a közművek átvezetése legyen lehetséges, hanem ingatlanfejlesztést is lehessen végezni a hídon." De hogy mit lehet csinálni egy ilyen szerkezeten? "A hídon lehet lakni, lehet rajta vásárolni és étkezni, zenés helyeken mulatni, a várost egyik legszebb pontjáról nézni, és természetesen irodázni is" – sorolja a lehetőségeket Zoboki, aki a hidat hétemeletesre tervezi: "Ez a hét emelet 150 ezer négyzetméternyi további ingatlanfejlesztésre ad lehetőséget. A cél azonban nem az, hogy a beépítési sűrűséget kihozzuk a Duna fölé, hanem az, hogy utat adjunk a hídépítésnek azzal, hogy ne kelljen arra várni, míg a közszféra megmozdul. Meggyőződésem, hogy a közösségi és a privát financiális háttér ez esetben is összehozható."

További részletek itt, aztán majd meglátjuk... 

Frissítve: Zoboki Gábor levele itt olvasható.

878411 ak[1]
878412 ak[1]
878410 ak[1]
87842 ak[1]
87843 ak[1]
87844 ak[1]
87849 ak[1]
87845 ak[1]
87846 ak[1]
87841 ak[1]

 

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?