Autópálya-körgyűrű a föld alatt. Helyenként szűkebb, mint az M0-s déli szakasza

2009.09.05. 11:32

http://8.media.tumblr.com/PL8xUi8OEqizgqojJFjB4FhRo1_500.jpgÉlelmes vállalkozó 25 ezres stadiont épített egy autópálya-pihenőre? Vagy ez egy fedett körforgalom, amit Virág elvtárs emberei építettek, ezért nincs belőle kijárat? Nem drága Hölgyeim és Uraim, ez egy japán földalatti autópálya-körgyűrű egyik lejárata.

Szerencsére a kép linkje mellé egy cikkét is megkaptam az építkezésről (melyből ugyan nem sokat értek, így csak találgatni tudom, hogy ez a csíkos pulóveres fiatalember a tervező-e vagy valami betelefonálós játékon nyert egy üzemlátogatást), valamint egy Wikipédia-szócikkét is. Ez utóbbiból tudom, hogy itt egy 11 kilométeres tokiói körgyűrű-alagútról van szó, amelynek az első szakaszát már át is adták.  (Amúgy a Japánok elég erősek alagutakban, többek közt náluk van a világ leghosszabb földalatti vasút vonala is, a több mint 53 kilométeres Seikan, aminek majd a fele ráadásul tengerfenék alatt megy.

Na de lássuk milyen is ez körgyűrű. Rövid kereséssel meglepő dolgokba botolhatunk, például ezekbe a 45 méter magas szellőzőtornyokba.

Ventilating Tower of Yamate-tunnel

 

És egy rakás videó is kering róla. Ezen például úgy tűnik, hogy helyenként baromi szűk az egész, semmi leállósáv. Én elhiszem, hogy a japán kocsik soha nem romlanak el és balesetek sincsenek, de azért nem lehet túl jó beleragadni egy ilyenbe. 

 

Aki a budapesti alagúttervekre és álmodozásokra kíváncsi (például Moszkva tér Városliget viszonylatban), az ide kattintson!