Nem fér el a múzeumi negyed? Duplázzuk meg a Városliget méretét! Még a Vidámpark is helyt kapna Városliget 2-ben

2014.01.09. 17:21

13-latvanyterv.-levegobol[1].jpg Kép: építészfórum.hu

A városligeti múzeumi negyed agyament tervének árnyékában hirtelen nagyon izgalmassá vált Csizmadia Dóra tájépítész több diplomadíjat nyert terve, amit az Építészfórum hozott le ma. Ennek témája ugyanis a Rákosrendező revitalizációja. 

Bár igazán behatóan csak a Vasúttörténeti Parkkal és annak közvetlen körzetével - vagyis mintegy 50 hektárral - foglalkozik a terv, de elég alapos ahhoz, hogy az egész rendező-pályaudvart számba vegye. Az pedig már épp akkora, mint a Városliget. Ráadásul közvetlenül kapcsolódik - vagyis kapcsolódhatna - hozzá. Bocs a populista kifejezésért, de muszáj volt elneveznem Városliget 2-nek.

Ehhez persze nem csak parkosítani kellene a Rákosrendezőt, hanem normális közlekedési kapcsolatot kialakítani gyorsvasúti megállókkal, meghosszabbított Nagy Lajos király úttal stb. Ahogy azt a terv fel is vázolja (igaz belevéve a soha meg nem épülő Bosnyák téri metrót):

4-kozlekedesi-kapcsolatok[1].jpg Forrás: építészfórum.hu Nagyításért kattints a képre!

De a lényeg itt látszik. Egy fantasztikus méretű és helyzetű terület, ahol nem csak múzeum, meg tematikus park fér el, hanem jutna tér az ingatlanfejlesztőknek is. Mert azért ne legyünk naivak, anélkül nincs fejlesztés - tök mindegy, hogy fakivágós vagy faültetős projektről van szó:

5-rakosrendezo-teruletfelhasznalasi-koncepcio[1].jpg Forrás: építészfórum.hu Nagyításért kattints a képre!

Főleg, hogy meglepő módon nincsenek hajmeresztő különbségek a környék ingatlanáraiban a Városliget és a Városliget 2 közt:

Forrás: Otthontérkép. Részletekért kattints a képre vagy ide.

Ehhez képest már csak hab a tortán, hogy ahogy ráközelítünk a tárgyalt területre, mennyire szép az egész:

Forrás: építészfórum.hu Nagyításért kattints a képekre!

Persze azért érdemes a tervben magában is elmélyedni. Klassz, hogy valaki számol az 5 vagy épp 30 évvel későbbi arculattal is - hogy fognak majd akkor kinézni a park fái. 

Teljesen logikusan a már meglevő Vasúttörténeti Park mellé telepítené a Közlekedési Múzeumot és a Repüléstörténeti Kiállítást - amolyan tematikus parkot hozva létre. De lássuk be - a teljes Rákosrendezőt érintő fejlesztésbe nyugodtan beleférne az egész múzeumi negyed.

És akkor az építés nem értékek pusztítását jelentené, hanem értékek teremtését.

[További részletek: építészfórum.hu]