A BKK válasza a Nyugati téri felüljáró felújításáról, esetleges későbbi lebontásáról
A néhai Marx tér, jelenlegi nevén Nyugati tér, egy olvasónk által átkeresztelt:
Húgymágnes tér
felüljárójával kapcsolatban felizzott vitában kérdéseinkre a BKK sajtósaitól az alábbi választ kaptuk:
Amennyiben a felüljárót lebontják, akkor milyen módon változik a közúti forgalom a Bajcsy Zsilinszky út-Váci út tengelyen?
A BKK megrendelésére 2013 novemberére elkészült a Bajcsy-Zsilinszky úton és a Váci úton vezetett villamosvonal megvalósíthatósági tanulmánya és tanulmányterve, mely alapján
A felüljáró elbontása a belvárosból kifelé vezető közúti kapacitás csökkenését okozza, mely a délutáni csúcsidőben a Bajcsy-Zsilinszky úton a másik irányban már ismert torlódások megjelenését okozná.
A kérdés komplexitása miatt tehát a felüljáró jövőjének eldöntése érdekében részletes forgalmi és városépítészeti vizsgálatokra, elemzésekre van szükség. Ezen elemzések elkészülte, a felüljáró jövőjét érintő döntés meghozatala után lehet majd a Nyugati tér pontos forgalomtechnikai kialakítását megtervezni.
H a marad a felüljáró, akkor miben tér el a meglévőtől?
Amennyiben a városvezetés a már említett vizsgálatok, elemzések alapján a felüljáró megtartása mellett dönt, akkor a műtárgyat a jelenlegi kialakítás szerint újítjuk fel, kapacitásbővítésre a csatlakozó úthálózat adottságai, a felüljáró szerkezeti és geometriai jellemzői miatt nincs lehetőség.
A tér arculatában változást a jelenleg használaton kívüli, Nyugati pályaudvar melletti lépcsőtorony és a hozzá tartozó bejáróhíd közeljövőben, a felüljáró sorsától függetlenül megvalósuló bontása fog hozni.
Mit tudnak a Skála Metró távlati sorsáról?
A Skála Metró áruház jelenlegi tulajdonosa a VI. kerületi Önkormányzattal együttműködik a Nyugati tér déli oldalának felújításában. Terézváros Önkormányzata sikerrel pályázott a TÉR_KÖZ pályázaton, az így nyert támogatás felhasználásával megújul az áruház előtti térrész.
Magának a Skála Metró áruház jövőjének ügyében a BKK nem illetékes és nem rendelkezik információval.
Üdvözlettel:
Budapesti Közlekedési Központ
Sajtókommunikációs Iroda
Köszönjük szépen az információkat. Itt tart az ügy. Éredekelne, hogy olvasóink közül hányan támogatják a felüljáró lebontását, és hányan a fenntartását?
(A cikkben szereplő fényképek 2010-ben készültek.)
Rovataink a Facebookon