- Urbanista
- erzsébet híd
- budapest
- rákóczi út
- kossuth lajos utca
- szabad sajtó út
- v. ker
- viii. ker
- vii. ker
- járdafesztivál
Na akkor nézzük, milyen lenne a sétálóssá alakított Erzsébet híd
A díjnyertes terv a Blaháig kitiltaná a gépkocsikat a Rákóczi útról a nyárra
Alighanem a dunai kompos lobbi állhat a háttérben
- gondolhatják azok, akiket kiakaszt az alábbi ötlet, amiért a Korzó Tervezési Stúdió elnyerte a Magyar Mérnöki Kamara Innovációs különdíját a napokban. A Járdafesztivál 2018 elképzelés nagyon szimpatikus, bár az igazat megvallva nagy innovációt nem látok benne, leginkább a Szabihíd ötletét vették át a Valyótól. A lényege, lezárni egész nyárra nem csak az Erzsébet hidat, de a Szabad sajtó - Kossuth - Rákóczi tengelyt is, egészen a Blaha Lujza térig. Az egészet nyárra mobil sétánnyá alakítani, mindössze kétszer egy sávot hagyni meg a közösségi és kerékpáros közlekedésnek.
Sőt a Facebook-oldalukra ma kiposztolt tervek szerint, amit hamar felkapott az online sajtó, ezzel párhuzamosan a pesti rakpart jelentős részét is lezárnák.
A Magyar Mérnöki Kamara Innovációs különdíjában részesültünk a múlt héten. Három kollégánk, Kriston Tímea, Orbán Orsolya...
Közzétette: Korzó Tervezési Stúdió – 2017. december 18.
Aki többé-kevésbé követi az Urbanistára és a Kerékagyra írt posztjaimat, az tudja, hogy nem vagyok egy autórajongó, és egyáltalán nem áll távol tőlem a gépkocsiforgalom visszaszorítása, de az a helyzet, hogy azért ez az elképzelés eléggé összecsapott. Még akkor is, ha elvileg egy forgalomszámítás is tartozik hozzá.
Budapest elmúlt évtizedekben zajlott (és sajnos kicsit visszaesett) fejlődésében az a legszebb, hogy nem egyszerűen sétálóutcák hálózatává alakította a belvárost. Ennél sokkal fontosabbak azok a fejlesztések, amelyek forgalomcsillapított övezeteket hoztak létre.
Nem az a cél, hogy a Belvárosból teljesen kitiltsuk a gépkocsikat, hanem az, hogy az átmenő forgalmat megszüntessük. Semmiképp nem normális, hogy Kelet- és Nyugat-Magyarország között Budapest városmagján hömpölyög át a forgalom.
Ugyanakkor nem biztos, hogy az a megoldás, hogy ezt hermetikusan lezárjuk. Arról nem is beszélve, hogy egy híd lezárása belefér a nyárba: tessék másik hidat használni. Egy útnál, amit lakóházak vesznek körbe, kicsit más a helyzet. És akkor most ne is menjünk bele abba, hogy a 20 kilométer/órás sebességkorlátozással, mennyi idővel nőne meg a hetes buszcsalád menetideje a Blaha és a Gellérthegy között. Hogy az állandó fesztivál logisztikai kiszolgálásáról ne is beszéljünk.
Szóval ami engem illet, a híd lezárását nyárra egyáltalán nem tartom rossz ötletnek, csak épp semmi innovatívat nem látok benne. A Rákóczi tengelyen viszont sokkal átgondoltabbnak érzem a BKK korábbi, sajnos elveszni látszó tervét, ahol a kétszer egy buszsáv/villamosvonal mellet egy-egy sávban közlekedhettek az autók is.
Persze egy nyárra talán ez is megoldható, de akkor ennél alaposabban ki kellene dolgozni, a mikéntjét, mert egyelőre nem győztek meg arról, hogy ez így megvalósítható. Ugyanakkor
és egyre többször merül fel szent és sérthetetlen területek forgalomcsillapítása. Szóval ebből a szempontból, tök jó, hogy egy ilyen tervet díjazott a Kamara.
És ti hogy látjátok?
Frissítve
A Korzó Stúdió néhány pontba szedve reagált a fentiekre, illetve kicsit részletesebben is kifejtette álláspontját. Mindezt itt olvashatjátok.
Ha érdekel mi történik Budapesttel, kövesd az Urbanistát a Facebookon!
Rovataink a Facebookon