Hedvig
8 °C
22 °C
Index - In English In English Eng

Nem rohan a vesztébe Magyarország

2009.05.25. 07:54 Módosítva: 2009.05.25. 07:54

Népünk mindig is hajlamos volt az önsajnálatra, a depresszióra, a világvége hangulat egyes kutatások szerint népszerűbb Magyarországon a tévébemondók magánéleténél és a fingós poénoknál is.

Pedig a helyzet nem ilyen vészes. Ha a dolgok mélyére hatolunk, és tudományos alapossággal vizsgáljuk meg a napi hírfolyamot, akkor nyilvánvalóvá válik, hogy Magyarország egyáltalán nem rohan a vesztébe. Sőt, nem rohan sehová. Magyarország stabilan áll.

Ne történjen semmi végre

Itt van például ez a mesterséges dugó terve, amelyet Ikvai-Szabó Imre főpolgármester-helyettes jelentett be a hét elején. A dolog lényege, hogy a főváros fő közlekedési útjait a nyáron kétszer egysávosra szűkítik, a felszabaduló sávokon busz- vagy biciklisávot, máshol járdát alakítanak ki. A lassuló forgalom pedig a remények szerint arra kényszeríti az autóban izzadó sofőröket, hogy inkább a tömegközlekedést válasszák.

Most arról ne is beszéljünk, jó ötlet-e ilyennel kísérletezni. Mert igaz, hogy levegőt venni, sétálni esetleg biciklizni kellemes dolog, de annyi szempont van még a világon. Mondjuk a pénz, vagy hogy egy nagy teljesítményű gépjármű látványa mennyivel növeli a párválasztási kedvet.

A terv meghirdetése után mindenesetre rögtön megszólalt három közlekedési szakember, leszögezve, hogy a terv posztapokaliptikus dagoványba süllyesztené szeretett városunkat. Végtelen dugók bénítják majd meg Budapestet, az utcák felett sűrű szmog terjeng, a lakók nem jutnak élelemhez, mivel a teherautók napokkal korábban megrekedtek valahol, a szállított élelem pedig éhező nyugdíjasok fosztogatásának lett a martaléka. A szakemberek szerint, amíg nincs kész további három budapesti híd, néhány Duna alagút és a teljes M0-ás, a nemzethalállal egyenértékű egy ilyen döntés.

Hamarosan jelentkezett a VEKE is, akik szerint a projekt két okból is kudarcra van ítélve. A romokban heverő BKV képtelen lesz kiszolgálni a terhelést, amit az autósból tömegközlekedővé váló tömeg jelent majd. Ráadásul az autósok nem is fogják használni tömegközlekedést, mert az alacsony színvonalú.

Az Építészfórum szakírója úgy tudja, az útszűkítés örökre ellehetetlenítené a budapesti zöld beruházásokat, a Városligetet nyilván lebetonoznák, a Margit szigeten pedig pláza épülne. A sikerhez ugyanis olcsóbb tömegközlekedés kell. És az autósok szokásai sem változnak meg egy hónap alatt.

A tervet még Molnár Gyula a XI. kerületi polgármester is kritizálta, pedig ő a jövő iránti elkötelezettségét leginkább azzal deklarálta, hogy engedélyezte, két közparkban is jól menő szórakozóhelyek működhessenek évek óta, majd pedig, hogy a bevezetett kerületi alkoholtilalom pont erre a két helyre ne vonatkozzon.

Bocsánat, hülyék vagyunk

Az össztűz után után izgatottan vártam a kemény riposztot, a városháza válaszát, hiszen ők álltak elő az ötlettel, nyilván tudják, melyik mondatuk mit jelent. A városháza saját mondatairól aztán kiderült, hogy semmit nem jelentenek. Lakos Imre fővárosi közlekedési tanácsnok végül ugyanis kijelentette, a kísérlet agyrém, íróasztalötlet, amely "minden ésszerűséget nélkülöz". Az egész nem is kerül a közgyűlés elé, akkora hülyeség.

Megnyugodtam. Nem rohanunk a vesztünkbe, minden marad, mint volt. Állunk szépen egyhelyben.

Cigányok bűnöznek, magyarok lopnak, nácik masíroznak

A fordulatos történet persze nem a közlekedésről szól. Mert itt van a rendőrszakszervezet lepaktálása a Jobbikkal. Amiben nem az az érdekes, hogy a Jobbik történetesen rasszista eszméket vall, hanem hogy politikai párt, és mint ilyennel, a rendőrség törvényileg nem szerződhet. Bencze József főkapitány három nappal később megjegyezte ugyan, hogy nem tartja kívánatosnak a politika és a rendfenntartás részvételével zajló csoportszexet.

De a Jobbik képviselőjeként működő főtitkár, Szima Judit meglengetett egy főügyészi állásfoglalást, hogy a parti rendben van. Úgyhogy minden marad, állunk egyhelyben.

Továbbá érdekes az olaszliszkai bűneset is, amiről minden a feudális rögeszméken túljutott szereplő hangsúlyozza, nem a cigányság, hanem néhány, történetesen cigány bűnelkövető ellen folyik. Felvilágosult demokráciára utaló módon a vádlottak védőt is kaptak, akiknek egyike a miheztartás végett azért azt elmondta: "a cigány elkövetők az értelmetlen pusztításra igencsak hajlamosak, és ha sok cigány van együtt, rendkívül bátrak". Csak semmi rohanás a jövőbe, az alapelvekből azért nem helyes engedni.

Aztán eszünkbe juthat a MÁV friss ügye, amely szerint a cég az üzemanyag felét használja vonatok hajtására, a másik felét viszont ellopják. A hírre a vezetőség GPS-szel szerelte fel a mozdonyokat, de üzemanyagszint-jelzőre már nem ruháztak be.

Semmi nem változik, Magyarország megállt, nekünk senki ne jöjjön világvégével, zuhanással, krízissel, esetleg eszmékkel, találmányokkal és hatékonysággal. Mi nem lépünk egy tapodtat sem. Jó nekünk itt a Kárpát-medencénkben.