SMS a tévémacinak

2001.06.16. 17:37
Minden idők legnagyobb kampányával próbálja véleményalkotásra bírni a gyermekek és felnőttek százezreit (millióit biztos nem) a Magyar Televízió. Visszatérjen-e a tévémaci hosszú száműzetéséből a földi sugárzású m1-re a műholdas m2-ről, ráadásul két szóban, nagy betűkkel: Tévé Maci. A Magyar Nemzet egyik belső, eldugott oldalán elhelyezett, tegező felhívásában a gyerekeket szólítja meg:

"Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy Tévé-Maci"

Kedves Gyerekek! Szeretnétek ismét Vele nézni az ESTI MESÉT az m1-en?
Kezdődik az MTV hirdetése egy bezáratlan idézőjellel a hirdetés a jobboldali napilap egyik belső oldalán. És folytatódik is a szöveg: "Kedves Gyerekek! Szeretnétek ismét Vele nézni az ESTI MESÉT az m1-en? Mondjátok el ezen a számon: 06-60 555 400, vagy küldjetek sms-t! Ha igen, nyomjátok meg az 1-es gombot, ha nem, akkor a 0-t. T Tévé-Maci vár Benneteket!"

A tegezésből és a hirdetés elhelyezéséből egyértelműen kiderül: a közszolgálati televízió a Magyar Nemzet hirdetéseit böngésző, mobiltelefonnal rendelkező gyerekeket, fiatalokat választotta célcsoportjául, akik majd eldöntik, az űrből jöjjön-e a maci vagy a földről. Csak bírja majd a diszpécsercsapat a terhelést.

Az MTV honlapján már magáz a hirdetés, nyilván az internet nem gyerekjáték. A Magyar Nemzet és a mobiltelefon igen. Itt egyértelműen a gyermekeik iránt felelősen gondolkodó szülő lehet a megszólított. Demokratikusan választás elé állítják a világhálón kóborló, és az m1 honlapjának legaljáig eljutó szülőket. Akik azonnal elveszik gyermeküktől a mobilt, és írnak a macinak. Szállj le a földre, légyszi', nélküled olyan sivár az este az m1-en.

Tehát visszatér a maci a földi sugárzásra. Kezében mobillal, amelyen éppen sms-ezik. A mi macink. És még azt is elhiteti, hogy mi szavaztunk rá, pedig a döntést már régen meghozták, nyilván. A tévémaci földre száll.