Naiv Ügyfél két év után kábeltévéhez jut

2002.08.05. 17:22
Naiv Ügyfél örömmel konstatálta, hogy a kis budai zsákutcában, ahol lakik, a nagy nemzetközi kábeltelevíziós társaság, a UPC szolgáltatni kíván és egy rövid háborús helyzet során felásta az egész utcát. Naiv Ügyfél ennek igen örült és várta a minőségi televíziózás örömeit. Ez 2000 késő tavaszán történt. Ma 2002 júliusa van, Naiv Ügyfélnek még mindig nincs kábeltévéje. Viszont az utcában és a környéken már egy csomó házban (a közvetlen szomszédban is) van csillagpontos, csillivilli kábeltévé és szélessávú internetszolgáltatás is.
Naiv Ügyfél vár. Először 2001 őszén kezd örülni, amikor (persze előzetes bejelentés nélkül) megjelennek a Társaság műszaki szakemberei és aláíratják, hogy a Naiv Ügyfél szeretne kábeltévét és vállalja a bekötéssel járó (amúgy ingyenes) hercehurcát. Naiv Ügyfél persze örömmel vállalja. A műszakiak behúzzák, a kert végigásása után, a koax kábelt egészen a ház faláig. Ekkor Naiv Ügyfél kissé értetlen, hogy miért nem a házfaltól kb. 3 méterre lévő tévékészülékig. A szakszerű válasz szerint ezt csak szerződéskötés után. Naiv Ügyfél azonnal aláírna. Ezt persze csak üzletkötővel lehet, akit a műszaki hadtest persze nem ismer.

Kilenc hónap múlva hív az üzletkötő

Ügyfélszolgálat készséges, persze lehet, majd küld üzletkötőt. Eltelik kis idő, kb. 9 hónap és 2002 tavaszán már jelentkezik is egy igen kedves hangú hölgy, hogy az a szerencse érte a Naiv Ügyfelet, hogy kábeltévé-előfizető lehet. Naiv Ügyfél örül, hogy egy másfél éves történet végére pont kerül, persze azonnal aláírna.

Ehhez először a kedves hangú üzletkötő kiküld műszakiakat, hogy ellenőrizzék, hogy tényleg be lehet e kötni a szolgáltatást. A kettes számú műszaki hadtest persze előzetes egyeztetés nélkül beállít (hétköznap délben) és a szomszéd öregnéni elmondása szerint megtekinti a kertben a földből kilógó kábelt.

Régi ismerősök az ügyfélszolgálaton

Naiv Ügyfél kéthetente hívja a kedves hangú üzletkötőt, hogy lassan mar szeretne tévét nézni, de erre még várni kell, hogy a kettes számú műszaki egység is áldását adja. Nem adja. Naiv Ügyfél mar nem hívja a kedves hangú üzletkötőt, viszont hívogatja az ügyfélszolgálatot, ahol 2002 júliusára már majdnem az összes kedves hangú fiatal hölgyet és urat ismeri.

2002 júliusára már négyszer ígérték meg, hogy a kérését továbbítják a hármas számú műszaki egységhez (beruházási csoport), akik majd saját hatáskörben döntenek. Naiv Ügyfél közgazdasági modelleket állít fel és kiszámítja, hogy valamikor 2003 március 15 és 25 között fogjak bekötni a háztartását a 21. századba.

A UPC elnézést kér
El kell ismerni, Naiv Ügyfél teljes joggal vált türelmetlenné kábeles kálváriájának a végére. Az egyébként bonyolult, alvállalkozók bevonásával zajló, hatósági engedélyek és tulajdonosi hozzájárulások, na meg időnként nemzetközileg is hiányzó technikai berendezések beszerzésén át vezető, a világgazdasági és távközlési recessziótól sem teljesen mentes procedúra ily mértékű elhúzódására természetesen nincs mentség. Legfeljebb magyarázat van rá.

Ez esetben történetesen a tömeges folyamatokban elmaradhatatlanul szerephez jutó Murphy-tétel érvényesült: ami rendkívülisége okán az adminisztráció szabályos menetében elveszhet, az el is vész. Nem Is Annyira Naiv Ügyfél ugyanis a társasházból egymaga kérte a bekötést, és el tudta érni, hogy a hivatalosan és szakszerűen kiépített, de első lépésként csak a kertkapuig vezető kábeles leágazás mellett külön az ő kedvéért egészen más irányból, az utcafrontról nem látható módon is megközelítse (de immár ténylegesen) a lakását egy másik vezeték.

Ez az a kábel, amely ugyan tényleg eljutott az ablaka alá, ám Murphy tételének köszönhetően sem a nyilvántartás, sem a többször is helyszínre vonuló műszakiak nem érzékelték a jelenlétét. Hiszen normál esetben egy házhoz egy becsatlakozás jár. Az eredetileg kiépített leágazás pedig különböző okokból nem épülhetett tovább a lakásig, ezért nem tudott Kitartó Ügyfél hozzájutni az "áldáshoz".

Szerencsére Nem Is Annyira Naiv És Kitartó Ügyfélnek időközben sikerült tisztáznia ezt a félreértést, így aztán végül az ő közgazdasági modellszámításába is hiba csúszott, hiszen háztartása máris csatlakozik a 21. századhoz. Hibát Ejtett Szolgáltató képviselője pedig az egyáltalán nem szükségszerű procedúráért ezúton kér elnézést tőle és minden esetleg hasonló megpróbáltatáson átesett sorstársától.