A sajtó már hónapokkal ezelőtt tele volt azzal, milyen nagyszabású esküvőt óhajt idősebb fiának rendezni Sophia Loren. A Velvet a helyszínek közt cikázó riporterei mégis úgy látták: bár a Gresham-palota és a Bazilika szép kulisszák, az előadás maga azonban szegényes és szervezetlen. Láttunk egy öregedő primadonnát, egy súlyos szoláriumbalesetet szenvedett divattervezőt, és egy menyasszonyt, aki ezerfogú anyósa mellett akár mintha ott se lett volna.
Sophia Loren idősebb fia, Carlo esküvőjét állítólag világraszóló látványosságként képzelte el; ehhez képest a Gresham előtt délután négykor szinte csak pár tétován kószáló, ám határozottan rágózó biztonsági őr szemez az összeverődött tömeggel. A bejárat nincs lezárva, a ki-be közlekedő szállóvendégek meg is lepődnek, amikor néhány lelkes japán turista buzgón szembefotózza őket; mások veszik a poént és csókot dobálnak az egybegyűlteknek.

Hihetetlen izgalmak

Fél ötkor - érzékelve, hogy ez a projekt hosszútávú állóképességet igényel - az előttünk álló, jól felkészült rajongók előrántják a dobozos üdítőt és a szendvicset, ám kis híján félrenyelnek, amikor a bejárat elé beparkol egy hófehér emeletes busz. Innentől az események hihetetlen izgalmakat tartogatnak: például kivonul és felszáll a buszba az olasz násznép, akik közül senkit nem ismerünk, ám mind fagylaltszínű ruhákat viselnek. Ezután elkezdenek beparkolni a sötét Mercik és néhány ezüstszín Maserati, amiket jól el lehet nézegetni, de félóra múlva már ez sem feszegeti igazán az ingerküszöböt.

Fantasztikus sztárvendégek

Tekintse meg képeinket!
A beharangozott sztárvendégek közül senki nem jött el, így nem láthatjuk Elton John-t, Alain Delont és Steven Spielberget sem, ám egy hófehér hajú, túlságosan feszesre felvarrt arcbőrű és egészségtelenül lebarnult múmiáról kiderül, hogy ő Giorgio Armani. Ezt onnan tudjuk meg, hogy láttára a külföldi turisták lelkesen felmorajlanak és "Giorgio! Giorgio!" sikkantásokkal integetnek, a divattervező pedig rezzenéstelen arccal visszaint, mielőtt beszállna a kocsiba.

Ezután tűnik fel fiatalabb fia, a valószínűleg igen másnapos Eduardo felvezetésében Carlo Ponti, aki egy rendkívül kisméretű, törékeny öregúr, és zavartan téblábol daliás felesége oldalán. Sophia Loren halványlila selyemzsorzsett nadrágkosztümöt visel, és míg azon töprengünk, vajon mi nem felelt meg a dívának az S. Hegyi Lucia által tervezett ruhában, mögöttünk dudál egyet a városnéző barbie-busz, ami már második körét teszi a Roosevelt téren, rögtönzött celebspottinggal egészítve ki a turistáknak szóló városnéző programot

Miközben a díva idősebb fiába, a vőlegénybe karolva mosolyog és csókot dobál, a Velvet kicsit aggódik, hogy a jövendőbeli anyós ezervattos mosolyától elvakítva talán már az sem tűnne fel senkinek, ha a menyasszonyt ittfelejtenék. Ez végül nem történik meg: pár perc múlva Mészáros Andrea is megjelenik édesanyja és testvére oldalán.

Andrea a nagyon szép, csipke felsőrészű Armani-ruhához hosszú fátylat visel, melyet csak kisebb bonyodalmakkal tudnak behajtogatni utána az autóba. A róla eddig megjelent képekkel ellentétben a magyar menyasszony kedvesen mosolyogni is tud: félszeg örömmel integet a tömegnek és boldognak tűnik, ami egy Loren-féle anyós mellett valódi galamblélekre vall.

Mátyás király a Bazilikánál

A Bazilikánál az autóból kiszállva négy, barackszín ruhás koszorúslányka csatlakozik Andreához, akik a több méteres fátylat viszik utána. Mivel a szertartás zártkörű, a kapuk becsukását követően a tömeg is oszlani kezd, így sikerrel kiszúrjuk Helyey "Igazságos Mátyás Király" Lászlót, később pedig Gianni Annonit is, de úgy tűnik, a hazai celebritások jobb programot is találtak maguknak egy ilyen napfényes szombat délutánra, mint a Bazilika előtt sorfalat álló biztonságiakkal szemezni.

A legendás magyar temperamentum

Klikk a képre!
A szertartás meglepően rövid: alig háromnegyed óra múlva már nyílnak a kapuk, és először a vendégek tódulnak ki, majd az örömszülők, végül az immár férj és feleség páros, ifjabb Carlo Ponti és Mészáros Andrea. Ez egy izgalmas pillanat egyébként, mert első ízben sikerül megfigyelnünk az ifjú férjet, amint végre nem a mamája kezét szorongatja. A tömeg valódi magyaros temperamentummal szórványos tapsra ragadtatja magát, Loren azonban nem elégedett, ezért integetve próbálja nagyobb lelkesedésre buzdítani az egybegyűlteket. A siker csak mérsékelt, de a díva azért a Bazilika lépcsőjének alján még ellő pár bájmosolyt a fotósoknak, testvére, Maria pedig lelkesen osztogat autogramot, mielőtt az esti vacsora előtt visszatérnének a szállodába.

Megint jönnek, vonulgatnak

Mivel ma még nem ácsorogtunk eleget, így ismét a Gresham előtt szobrozunk, és arra várunk, hogy a násznép újból autóba szálljon és az esküvői vacsora helyszínére, a pár száz méterrel arrébb álló Magyar Tudományos Akadémiához induljon. Egy rettentően unalmas óra elteltével ismét elkezdődik a kivonulás, de ekkor már az sem igazán tud lelkesíteni bennünket, hogy Loren átöltözött: a lila nadrágkosztüm helyett egy szélesen és mélyen dekoltált, csillogó szövésű fekete estélyit vett fel.

A hosszú és unalmas ácsorgást levezetendő még elsétálunk az MTA-hoz, de már csak a biztonsági őrök sorfalát találjuk. "És emiatt vonatoztam fel Szabolcsból ma reggel! Hogy álljak csak itt egész nap, mint fasz a lakodalomban!" - kesereg nekünk egy sörtehajú, ám érzékeny lelkű testőr a sorfalból, és nem is tudja, hogy bár mi közelebbről és biciklivel érkeztünk, mennyire hasonlóan érzünk.