Az elővárosi vonatok átlag fél órát, a távolságiak 10-15 percet késnek az időjárás miatt, tájékoztatott kedden délelőtt a Mávinform. Közleményük szerint minden pályaudvar indít és fogad vonatokat, a csúszások pedig elsősorban azért alakulnak ki, mert a késésben lévőket bevárják a csatlakozó vonatok. A latyakban és a csúszós peronokon az utasok is lassabban érnek át egyik vonattól a másikig, de a szerelvények inkább megvárják őket, mintsem lemaradjanak és hóban, hidegben kelljen várakozniuk a következő járatra, állítják.
A Mávinform azt írja, a vasútvonalakon folyamatosan, megerősített szolgálatban tisztítják a váltóberendezéseket és az elektromos váltófűtő berendezések is üzemelnek.
A legfrissebb jelentés szerint az elővárosi vonalak közül a szobi vonalon 30-50 percet késnek a vonatok, mert Rákospalota-Újpest állomáson lefagytak a váltók. A Budapest - Esztergom és Budapest-Újszász-Szajol vonalon 10-20 perces késések is előfordulnak, a Szolnok-Cegléd-Budapest vonalon, Monor állomás és Nyugati pályaudvar között zónázó vonatok közlekednek, amelyek minden állomáson és megállóhelyen megállnak. Itt, a távolsági vonatoknál akár 20-40 perces késés is előfordul.
A tájékoztatás szerint Délnyugat-Magyarországon (Pécs, Nagykanizsa, Kaposvár, Siófok, Dombóvár), regionális szinten nincsen fennakadás a vonatközlekedésben, a távolsági vonatok viszont 3-15 percet késnek. Délkeleten (Szeged, Békéscsaba, Kecskemét, Kiskunfélegyháza) is csak a távolsági járatok késnek, átlagban 8-15 percet. Keleten (Debrecen, Nyíregyháza, Mátészalka, Záhony) ez 6-10 perc.
Északkeleten (Miskolc, Füzesabony, Szerencs) 3-10 percet csúszik a menetrend, de a Budapest-Keletiből induló vonatok akár fél órát is késhetnek. Északnyugat-Magyarországon (Szombathely, Celldömölk, Zalaegerszeg, Keszthely) a szerelvények 8-15 perccel később érmek be a tervezettnél, a Pestről érkező szerelvények azonban akár fél órát is összeszedhetnek.
Délutánra állhat helyre a menetrend a vasúton, ha addig nem történik rendkívüli esemény, mondta a MÁV vállalat üzletági általános vezérigazgató-helyettese. Mosóczi László kiemelte, hogy a MÁV készen állt a télre, ám két időjárási tényező van, amelyre nem lehet megfelelően felkészülni. Ilyen az ónos eső, ami a felsővezetékeknél okozhat problémákat, illetve a hóátfúvások, amelyek miatt a váltók fagyhatnak be.