Nagyon népszerű lett a Mahirral reklámoztatni
A napokban került nyilvánosságra, hogy Mahir Magyar Hirdető Zrt. nyerte meg a Magyar Turizmus Zrt. jövő szezonra hirdetett bruttó 246,5 millió forintos tenderét. A Közbeszerzési Értesítőben közzétett pályázatból kiderül, a cég feladata, hogy 23 helyen megépítse az MT Zrt. bemutatkozó standját. A turisztikai rendezvényeket több külföldi nagyvárosban rendezik január 1-je és szeptember 30-a között.
A hirdetménnyel induló tárgyalásos eljáráson a Simicska Lajos által vezetett Mahir Zrt.-n kívül más cég nem indult.
A Szerencsejáték Zrt. is szerződtette a Mahirt. A cég honlapján közzétett szerződési lista szerint a feladat "PR gyártása és közzététele" volt. A határozott időre, október-november-decemberre kötött megállapodás nettó 145 millió forintot hozott a Mahir konyhájára. A részvénytársaságnak egyébként már az elmúlt években is jól ment az üzlet. Az Opten adatbázisa szerint kilencfős cég tavaly és tavalyelőtt is 1,3 milliárdos forgalmat bonyolított. A vezérigazgatói posztot a tavaszi országgyűlési választások után, májusban vette át az egykori APEH-vezér.
Nagy megbízást nyert a Mahir Zrt. tulajdonában lévő, 1994-ben alapított Mahir Kiállítás- és Rendezvényszervező Kft. is. A cég lett az egyik nyertese annak a hipergyors közbeszerzésnek, amit az Agármarketing Centrum hirdetett meg december elején. Az érdeklődő cégeknek összesen négy munkanapjuk volt arra, hogy pályázatukat beadják a 750 millió forint értékű meghívásos tenderre. A Mahir Kft.-nek sikerült megfelelnie a szűk határidőnek, és két másik céggel együtt elnyerték az európai és ázsiai szakkiállítások kompletten kivitelezésére szóló megbízást. A 32 fővel üzemelő Mahir Kiállítás- és Rendezvényszervező Kft.-nek 2008-2009-ben kevésbé sikeres üzleti évet zárt, mint tulajdonosa. A cég „csak” évi 5-600 milliós forgalmat bonyolított, és a két év alatt 100 milliós veszteséget produkált.