Kárpátia-dallal népszerűsítette a pálinkát az uniós elnökség Fb-oldala
A soros magyar uniós elnökség hivatalos Facebook-oldalán a Pálinka című Kárpátia-számmal népszerűsítették a magyar pálinkát, és hirdették a jövő hétvégi pálinkafesztivált. A Kárpátia-szám videója a dalszöveg angol fordításával együtt került ki vasárnap délelőtt. A dalszöveg utolsó strófája így kezdődik: “Erős, mint a háromszor varrt / Csizma szára, csizma szára / Amiben bemasírozunk Kolozsvárra, Kolozsvárra.” (Az angol fordításban: "Strong, like a boot sewn three times, Like a boot, Like a boot. In which we march into Kolozsvár, Kolozsvár.")
A poszt kikerülése után nem sokkal már megjelentek az első felháborodott kommentek, amelyekre a hivatalos elnökségi oldal szerkesztője választolt is. Volt, aki azt kérte számon, hogy lehet "náci rock-kal" népszerűsíteni a pálinkát. Erre az volt a válasz, hogy nincs semmi elítélendő ebben a számban, az csak a magyar pálinka nagyszerűségéről szól. Újabb mérges kommentek után a szerkesztő elnézést kért az egyik kommentelőtől, mondván, sajnálják, ha megbántották ezzel a posztjukkal, nem állt szándékukban.
Vasárnap délután leszedték a posztot a kommentekkel együtt. Este hét után új posztban foglalkoztak a hivatalos Facebook-oldal szerkesztői a történtekkel. Azt írták: "2011. május 1-én 11 óra 00 perckor szerkesztői gondatlanság miatt olyan videótartalmú poszt jelent meg az Az Európai Unió Tanácsának Magyar Elnöksége oldalán, mellyel az Elnökség semmilyen formában nem azonosul. A posztot 2011. május 1-én 17 óra 13 perckor eltávolítottuk az oldalról. A gondatlanság miatt elnézéseteket kérjük."