Kósa lazítana a köztéri reklám szabályozásán
További Belföld cikkek
- Gyurcsány Ferenc: Ha Magyar Péter magáénak akarja az országot, akkor csöbörből vödörbe kerülünk
- Varga Judit több mint 2 millió forintot keres a Miskolci Egyetem akadémiáján
- Két év alatt több mint 132 millió forintot költöttek Nagy Márton külföldi útjaira
- Északkelet-Magyarországot is elérte a szigorítás, Borsodban is kötelező a maszkviselés a kórházakban
- Már a fél ország beteg, és a kínai vírus is erőre kapott
Az Index információi szerint jelentős pénzösszegeket vett ki a nagyobb önkormányzatok zsebéből az a közlekedési jogszabályba rejtett módosítás, amely a köztéri reklámpiac egyik milliárdos forgalmú szegmensét lehetlenítette volna el. Ez vezetett oda, hogy alig hat hónap után a Fidesz alelnök neve alatt felülírnák a korlátozást.
A közúti közlekedésről szóló törvény 2010 végén észrevétlenül megszavazott módosítása kimondta, hogy tilos elhelyezni reklámtáblát a közvilágítási és telefonoszlopokon. A korlátozás szinte az ESMA Csoportot érintette a leghátrányosabban, miután a spanyol-magyar reklámcég birtokolja országszerte az oszlopokra szerelt reklámtáblák nagy részét.
A szakma egy része ebből arra következtetett, hogy a titokzatos körülmények között született törvény mögött a Fideszben komoly érdekérvényesítő erővel bíró Simicska Lajos állhat. Az általa vezetett Mahir Zrt. a közelmúltban ugyanis állítólag próbálkozott az ESMA felvásárlásával, ám az üzlet meghiúsult.
Ezért meglepő fordulat az ügyben, hogy a napokban a Fidesz alelnöke, Kósa Lajos is beadott egy módosító indítványt, amely, ha elfogadják, lehetővé teszi az önkormányzatoknak, hogy feloldják a közlekedésbiztonsági okokra hivatkozva meghozott tiltást az illetékességükbe tartozó közutak mentén.
Bleuer István, az ESMA vezetője az Indexnek azt mondta, hogy Kósa Lajos a Megyei Jogú Városok Szövetségét képviselve fogalmazta meg a módosító javaslatot. Bleuer szerint a szövetség legutóbbi, május végén Székesfehérváron tartott ülésén is téma volt az oszlopreklámok tiltása. A megbeszélésen kiderült, hogy a rendelkezés a szervezethez tartozó önkormányzatokat egytől egyig negatívan érintette. Egyes települések ugyanis 30-40 millió forintos közterület-foglalási díjtól estek el, ezért a megyei jogú városok polgármesterei egyhangúlag úgy vélekedtek, hogy változtatni kell rajta.
Az ESMA vezetője elmondta, hogy a törvény elbizonytalanította a megrendelőket, ezért a bevételek drasztikusan visszaestek az év eleje óta.
A régi táblákat nem kellett ugyan leszerelni, de a megrendelők egyedi igényeinek nem tudtak megfelelni. Bleuer szerint akár konkurenciaharc áll a korlátozás mögött, akár nem, az oszlopreklámozást még az ESMA csődje esetén sem tudta volna átvenni másik cég, hiszen a villanyoszlopokat birtokló ELMÜ-nek 16 százalékos tulajdonrésze van a cégben, az E-on pedig tízéves szerződésben biztosította az ESMA számára a kizárólagos jogokat.