no

Műcsöcsök helyett magyar dinnyét!

2011.07.23. 20:51 Módosítva: 2011.07.23. 22:29
"Hú, mi lesz itt? Óriás csöcsű hoszteszek vagy vicces hülyék kínálgatják az igazi magyar dinnyét? Esetleg a két csoport metszeteként egy speciális kormánymegbízott?" Miközben ezen morfondíroztam a siófoki Tesco ajtajában, még nem tudhattam, hogy a magyar élelmiszeripar történetének valaha volt legsikeresebb promóciójáról tudósítok. Ami nem más, mint a Magyar Dinnyeszövetség magyar dinnyét népszerűsítő kampánya.

Az akció frenetikus sikere már a tudósítás első másodpercében nyilvánvalóvá vált, ugyanis egy olyan hírességet pillantottam meg a dinnyés stand mellett, aki csak az igazán tuti lehetőségekre ugrik: magát Kulcsár Attila exálbrókert, a róla elnevezett botrány névadóját.

"Na, ebben mi lehet az okosság? Gazdag bennfentesek dinnyéit forgatja meg és adja vissza 25-40 százalékos haszonnal?"

Választ nem kaptam, a bermudanadrágot és drága, vajszínű bebújós cipőt viselő Kulcsár, aki egy igen erős és annál is magasabb, testőr külsejű barátjával vásárolt, vacillálni látszott ugyan, de végül nem vett dinnyét. De ami a lényeg, ő is ugrott a promócióra.

Amivel nem volt egyedül. Ha nem látom, el sem hiszem, hogy pár perc alatt három család is azzal fordult a dinnyés hoszteszekhez, hogy ha nem látták volna a spéci dinnyepultot, nem vettek volna belőle, de így igen. Pedig nem lehet azt mondani, hogy a dinnyeszövetség túlzottan bulváros eszközökkel nyomult volna a patrióta dinnyerajongókra.

Két véletlenül sem dinnyéket viselő hosztesz állt egy hengeres, hordozható pult mögött, amin kéttálcányi, apróra vágott görögdinnyebél és kétoszlopnyi prospektus foglalt helyet, utóbbiakra recepteket nyomtattak. A csajokra sajnos nem. Az akciónak szerencsére van béna szlogenje is, "Magyar dinnye itthonról otthonra", de ez sem tántorított el senkit. A pult mellett óriási, "EXPORT HUNGARY 1ST RATE" feliratú kartonládákban várakozott a garantáltan hazai dinnye.

"Exportminőség!!!" - kiáltottam fel magamban, és azonnal eszembe jutott Gábor barátom, a kormányfők szinkrontolmácsa, aki a rendszerváltás évében azzal ért el szerény szexuális sikereket, hogy exportra készült, ötsebességes kockaladája volt, gyári sportülésekkel, elöl elektromos ablakemelőkkel és speciális váltógombbal. Az export szónak akkoriban még akkora varázsa volt, hogy ha a barátomnak nem olyan erős a borostája, engem is ágyba visz a különleges minőségű kocsival, de szerencsére korán ellepte a sörte, nekem meg érzékeny a bőröm.

Mivel ez volt a Tesco mellett az Auchan hipermarketjeiben is folytatódó akció első napja, még nem derült ki, hogy az exportdinnye mennyire gerjeszti be a XXI. századi vásárlókat, de az ott töltött idő alatt egész sokan vásároltak. Beleértve engem is, hiszen a kirakott dinnyeszeletek tényleg finomak voltak, kilónként 59 forintért főleg, így a magyar élelmiszer-marketingbe vetett hittel és hétkilós példánnyal távoztam.

Ezer szerencse, hogy akkor még nem olvastam, hogy Orbán miniszterelnök Tusnádfürdőn egy fokosvágással véget vetett a nyugati típusú kapitalista rendszernek, mert különben beleölöm magam a dinnyébe.