Most a busztenderről vitázik Tarlós és frakciója
További Belföld cikkek
- Halálos áldozatot is követelt a háztűz Csömenden, amit nem vettek észre
- Magyar Péter üzent az ellenzéki politikusoknak, nem tervez alkudozni 2026-ban
- Fekete-Győr András nem országgyűlési képviselő többé
- Borkai Zsolt egy többmilliós hajóval tért vissza a magyar közéletbe
- Éles szavakkal támadta Kunhalmi Ágnes a kormányt
Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója prezentációval érvelt a BKK nemrég kiírt busztenderének eredményessége mellett, amelynek nem hivatalos (nem kihirdetett) eredménye szerint a VT-Transman 150 új Mecedes Citaro busszal alvállalkozásba venne több buszvonalat.
Tarlós István főpolgármester a busztenderrel kapcsolatban néhány napja mintegy 10 címzettnek (többek között két helyettesének, a főjegyzőnek, minisztériumi vezetőknek, sőt Horváth Csabának, a fővárosi MSZP-frakció vezetőjének is) levélben fejtette ki, hogy bár a busztendert koncepcionálisan támogatja, ám a kiszervezés jövő évi, 2,5 milliárd forintos többletköltségére nem lát fedezetet. Az ülésen is ezt az álláspontot képviselte. Véleménye szerint az eredményt addig nem lehet kihirdetni, míg a szükséges fedezet meg nem lesz, és ezt politikai szempontok nem írhatják felül.
A Fidesz-frakció ezzel szemben Vitézyt és a busztender eredményhirdetését támogatta. Néhány képviselő erősen nehezményezte, hogy Tarlós István az ügyben Horváth Csabát tájékoztatja levélben, a Fidesz-frakciót viszont nem.
Tarlós ugyanakkor erre lapunknak azt mondta, hogy két helyettesének is elküldte a levelet, mindketten a Fidesz-frakció tagjai, egyenként nem fogja tájékoztatni az összes frakciótagot. Horváth Csabának azért küldte el a levél másolatát, mert ő vetette fel a kérdést, és bár néha zöldségeket beszél, nem maradhatott ki a tájékoztatásból.
Németh Zoltán, a Fidesz-frakció vezetője erre annyit mondott az Indexnek, hogy a főpolgármesternek joga van ízlése szerint megválogatni a levelező partnereit, egyebekben nem kommentálja a történteket.
Horváth Csaba, az MSZP-frakció vezetője lapunknak elmondta, hogy a busztender ügyében maximálisan egyetért Tarlós Istvánnal. Hozzátette, hogy Vitézy Dávidot személyesen megfenyegette: büntetőfeljelentést tesz ellene, ha kihirdetik a ésszerűtlen buszkiszervezési tender eredményét. Véleménye szerint a BKK arra készült, hogy a világ legdrágább buszaival az eddigieknél jóval drágábban működtesse a buszjáratokat.
A Fidesz-frakció elkötelezett a busztender mellett
A Fidesz-frakció délután közleményt adott ki az ügyben, ami szerint a frakció áttekintette a busztender ügyét, s támogatásukról biztosították a fővárosi közgyűlés által elvi kereteiben jóváhagyott buszüzemeltetési modellt. Jelezték: elkötelezettek a fővárosi közösségi közlekedés fejlesztésének ügye mellett; ennek részének tekintik a most folyamatban lévő, 75 szóló és 75 csuklós autóbusz üzemeltetésére kiírt pályázatot is.
A frakció álláspontja szerint Budapestnek olyan megoldást kell választania, amely a leghamarabb, a közlekedésbiztonsági szempontoknak megfelelően biztosítja azt, hogy az átlagosan 18 éves buszok helyett minél nagyobb számban közlekedjenek új járművek Budapesten. A Fidesz-KDNP megerősítette: a fővárosi közgyűlés a korábbi döntéseiben minden olyan keretfeltételt biztosított, amely alapján az igazgatóságok meghozhatják és meghozták döntéseiket.
A busztender eredményességéről múlt kedden döntött a BKK és a BKV Zrt. igazgatósága, eredményhirdetés október 16-án lesz. A BKK korábbi tájékoztatása szerint azért csak október közepén írhatják alá a szerződést, hogy a fővárosi közgyűlésnek legyen ideje az ajánlatkérő tudomására hozni, ha a fedezetet nem látják biztosítottnak. A társaság hangsúlyozta, hogy korábban hosszú időn keresztül nem hoztak döntést új buszok beszerzéséről, emiatt a flotta műszaki állapota leromlott.
Frissítés:
Vitézy Dávid lapunknak elmondta, hogy műszaki szempontból, valamint az utasok színvonalasabb kiszolgálása és a régi buszok környezetszennyezése miatt is elemi szükség van új buszok forgalomba állítására Budapesten, a BKV-buszpark átlagéletkora ugyanis 18 év feletti, elképesztő örökség maradt Budapest városvezetésére és a BKK-ra e téren is. A 150 új autóbusz forgalomba állítását célzó tendert a fővárosi közgyűléstől kapott feladatot elvégezve a BKK lefolytatta, a tender szabályosságát soha senki meg nem kérdőjelezte. A döntési helyzet tehát fennáll, a szakmai döntéseket a tender eredményhirdetését támogatva a BKK és a BKV Igazgatósága meghozta, a politikai döntés meghozatala pedig nem a BKK feladata. 2006 és 2010 között egyetlen darab új buszt nem vett a BKV, így érthető, hogy Horváth Csaba nem örül neki, sőt, fenyegetőzik és vádaskodik annak kapcsán, hogy pozitív döntés esetén megindulhat az öreg Ikarusok cseréje.