Nem csap bele a tegezgyártásba a MÁV

2013.04.03. 10:20
Zsíros tehénbőrt venne a MÁV, derül ki a cég március végi beszerzési hírlevéléből (5. évfolyam 37. szám). Az interneten fellelhető adatok szerint a zsíros tehénbőr az íjásztegezek készítésére a legalkalmasabb. Megkérdeztük a MÁV sajtóosztályát, de nem bírjuk kivárni a lassan érkező választ, ezért az olvasók segítségét kérjük: mi a búbánatnak kell a MÁV-nak zsíros tehénbőr? Időközben a hivatalos válasz is megszületett.

A kiírás részletezéséből annyit lehet megtudni, hogy a megvásárolni kívánt zsíros tehénbőr mérete 1,7x2,2 (mértékegység nincs), súlya pedig 940 kilogramm. A felhasználás célját nem tüntették fel.

Mire kell a zsíros tehénbőr?

De hogy mégis mi célt szolgálhat a zsíros tehénbőr, szerkesztőségen belüli gyorskérdésünkre a következő válaszok születtek:

A felsővezeték-tolvajokra sínek mellé telepített közmunkások fognak vadászni, akiket zsíros tehéncsordának álcáznak majd.

Más úgy gondolta, talán a váltókat zsírozzák vele.

Megint más szerint ahogy a vonatok kinéznek, azzal törlik le az ablakokat.

Egy harmadik elképzelés szerint lehet, hogy zsíros tehénbőrből varrják az új mozdonygépész-egyenruhát, mert lepereg róla az olaj.

Volt aki arra tippelt, hogy hagyományőrző MÁV-őrséget állítanak ki, ha már a zsíros tehénbőrre íjász és solymász találatok jönnek ki legelébb az interneten.

A vitát Szily kolléga az index és a cink tartóoszlopa zárta le azzal a határozott idézettel, miszerint "nem lehet répafarmerből sem tegezt csinálni." Hanem. "A zsiros tehénbőr alkalmas igazán erre a dologra."

Szóval egyelőre ez a választék, de ha valakinek jobb ötlete van, kérjük, küldje el az ugyelet@mail.index.hu címre. Az ötletes megfejtésekkel folyamatosan frissítjük a cikket. Az eddig befutott további ötletek: ipari védőkesztyű lesz belőle, bőrkapaszkodók lesznek a vasúti kocsikban, grafitiellenes bevonat készítésre kiválóan alkalmas, csatlakozókábelek bőrhuzata, vagy bőr üléshuzat készül a tehénből.

András sejtése egyben kemény kritika is: az utazóközönség alfelének kimélése, ezáltal szolgáltatásuk színvonalának emelése végett ló-óvszert készítenek belőle. További megfejtések: tömítéseket vágnak ki belőle, a vonatkésés miatt szenvedő utasoknak szendvics készül belőle, kerékkenegető lesz a puhább sikláshoz, új kalauztáskák rendszeresednek a kényszerítő eszközöknek, MÁV-vezérigazgatói fotelkárpithoz kell.

További olvasói lelemények:

Egy tonnányi zsíros tehénbőr? Lehet, hogy Völner Pár államtitkár arcára kell erősítésnek, mikor majd kiáll sajtótákéztatót tartani arról, hogy a V0-s, Budapestet délről elkerülő összekötő vasútvonalat a Közgép építi,

Új Cabrio vonatokat fejlesztenek, és a lenyitható tetőt akarják bőrből készíteni.

Ez lehet az áprilisi tréfájuk, ami kicsit megkésett, ahogy az náluk már jól bevált szokás.

Természetesen jurtákat állítanak fel a sínek mentén, hogy késések esetén így nyújtsanak szállást és élelmezést (kenyér kell!) az utazóközönségnek.

Gazdag texasi turistáknak készítenek speciális kialakítású kabinokat.

Sebességváltó gomb és kormány bőrözése a mozdonyokban.

A MÁV gratulál a leleményes olvasóknak, megvan a megfejtés!

A MÁV lapunknak küldött (14.39-kor iktatott) válasza szerint az index.hu-n „Belecsap a tegezgyártásba a MÁV?” címmel délelőtt megjelent cikk találgatásai közül némelyik komolyabban vehető tipp, „lelemény” egészen közel áll a zsíros tehénbőr valós felhasználási területeihez.

Valójában a MÁV-GÉPÉSZET  Zrt. a tevékenységi körébe tartozó vasúti vontató és vontatott járművek, azaz mozdonyok, kocsik javításánál és karbantartásánál hasznosítja a zsíros tehénbőrt. Főként a járművek közötti villamos csatlások (csatlakozások) külső borítására, az egymáshoz képest elmozduló légcsatornák, légcsatorna elemek csatlakoztatására, tömítések gyártására valamint a tengelykapcsolatok porvédőinek gyártására használják.

A 2013-as igényterv alapján a biztosítandó mennyiség 1960 kilogramm. Ezúton gratulálunk a realitásszerű válaszok, lelemények beküldőinek, áll a közleményben.