További Belföld cikkek
- Tombol az influenzajárvány, több kórházban is látogatási tilalmat vezettek be
- Kikapott a kormánypárti jelölt, független képviselő került be az önkormányzatba Sátoraljaújhelyen
- Viharlos szélre, hófúvásra és nagyon sok hóra figyelmeztetett a Magyar Közút
- Két magyar túrázó rekedt a szlovén Kamniki-Alpokban, nem tudják kimenteni őket
- Demszky Gábor: Olyan, mintha még a Kádár-rendszerben élnénk
Hétfő este kigyulladt a Bécsből Budapest felé tartó, 165-ös számú Railjet. A Mávinform térképe szerint a baleset Győr és Mosonmagyaróvár között, Öttevénynél történt.
Megkerestük a MÁV sajtóügyeletét, ahol az illetékes közölte: a vonat 20:20-kor egy, a fény- és félsorompó tilos jelzése ellenére a síneken tartózkodó autóval ütközött, a mozdony pedig ég. Arra a kérdésre, hogy a vonat kigyulladt-e, viszont nemmel válaszolt (tehát a kocsikra nem terjedt át a tűz). A MÁV oldalára kitett hír szerint a mozdony és az autó égnek, a szakaszon áll a vonatközlekedés, a vonalon közlekedő más járatok utasainak 50-60 perces késésre kell számítani. A menetrend szerinti közlekedés reggel háromnegyed hét körül állt helyre.
A sajtóreferens szerint az oltást még nem kezdték meg, a tűzoltók arra várnak, hogy megerősítsék: a szakemberek áramtalanították a 25 ezer voltos felsővezetéket. A szerelvény személykocsijait a vonat mögé érkező tehervonat mozdonya vontatja majd vissza Öttevényre, ahonnan új szerelvényt küldenek az utasokért.
Olvasónk azt írta, hogy egy nagy rázkódást éreztek, majd bemondták, hogy baleset miatt állnak, de azt nem lehetett érteni, hogy leszálljanak, vagy sem.
Mi az első kocsiban ültünk, rendőrök és kalauzok rohantak tűzoltó készülékekkel és üvöltöztek, közben egyre inkább égett szagot lehetett érezni, mire mindenki felállt es elindult lefelé, az ajtókat egy idő után nyitották csak ki, mikor leszálltunk láttuk, hogy hatalmas lángokban ég a (mellettünk lévő) mozdony, elkezdtünk rohanni a sínek mellett az út felé.
Olvasónk elmondása szerint többen már feladták a hidegben való várakozást, és elindultak az 5 kilométerre lévő Győr felé. Sokaknak a vonaton maradtak a holmijai, a helyszínen lévő rendőr nem tudta megmondani, ezeknek mi lesz a sorsa.
A MÁV közleménye megerősítette, hogy a balesetben nem sérült meg senki. A rendőrség tájékoztatása szerint az autó defekt miatt állt meg az Ikrényhez közeli átjáróban, a vezető még a rendőrséget is értesítette, de a Railjet vezetőjéhez már nem jutott el az információ. A vonat majdnem egy kilométeren át tolta maga előtt a roncsot. Az autó vezetője ellen közveszély okozásáért feljelentést tettek.
Pánik volt és összevisszaság
Olvasóink beszámolója szerint az ütközés után percekig nem tudták, mi történt. "Csattanás hallatszott, aztán mindkét oldalon rengeteg szikra látszódott. 700 méter mentünk, amíg megállt a vonat. Öt percig csend volt, akkor bemondták, hogy baleset miatt állunk, mindenki maradjon a helyén. Az ablakból láttuk, hogy rendőrök és a kalauz mennek a mozdony felé. Egy perc múlva berohant egy külföldi, és azt kiáltotta angolul, hogy ég a vonat, mindenki szálljon le a francba. Elég nagy lett a pánik, mindenki le akart szállni, de a rendőrök meg a kalauz mindenkinek mondták, hogy semmi gond sincs, mindenki üljön vissza. Elég vicces volt, hogy közben a rendőrök a tűzoltó készülékekért rohantak. Egy perc sem kellett és mondták, hogy mindenki azonnal hagyja el a vonatot, amilyen gyorsan csak lehet. Én és a barátnőm a pánik meg a tumultus miatt a helyünkön vártunk, de egy rendőr kintről ütögette az ablakot és ordított, hogy azonnal szálljunk le" - írta részletes beszámolójában Ete.
A levélből kiderül, hogy a rendőrök segítőkészek voltak, végig pontos információkat mondtak az utasoknak. A mögöttük érkező tehervonat visszahúzta a Railjet vagonjait, ekkor az utasok visszaszállhattak melegedni kicsit, majd a közben megérkező pótlóvonat Győrig vitte az embereket. "A hét railjetes vagon helyett nyolc személyvagont küldött a MÁV, mindenki elfért, nem volt tömeg. Győrben volt egy kis kavarodás, nem volt tiszta, onnan hogy is megyünk majd tovább. Végül feltettek minket egy menetrend szerinti személyvonatra, ami mindenhol megáll, ráadásul nem a Keleti pályaudvarra megy, hanem a Délibe." Ete szerint a vonaton szolgálatot teljesítő kalauz megérdemelne egy zsíros karácsonyi bónuszt: bár egyenruhája csupa korom, továbbra is végzi a munkáját, végig tájékoztatta az utasokat, ráadásul amellett, hogy végig nyugodt maradt, még angolul is beszél.
Egy másik olvasónk is megemlíti, hogy a győri vasútállomáson ide-oda küldözgették az embereket. Először az egyes vágányra, aztén a kettesre, aztán át egy harmadikra, mert innen Zürichbe ment a vonat, nem Budapestre. "Ekkor már a fegyelmezettebb utasok is hangosan méltatlankodtak. Aztán ahogy végre találtunk helyet, a kalauzok gondosan beszedték a jegyeket."
- Van fotója vagy videója? Küldje el, töltse fel!
Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.