Július 1-je után is van mód a mobilos szerződésmódosítási ajánlatok elutasítására, nem kell kétségbe esni, ha túl hosszú a sor az üzletekben vagy elérhetetlen a telefonos ügyfélszolgálat, írta a Nemzeti Média-és Hírközlési Hatóság egy keddi közleményben. A mobilszolgáltatók közül a Telekom és a Telenor is bejelentette, hogy július elsejével emelné a szolgáltatásoka tarifáit és ehhez módosítaná a szerződéseket is. Ezt azonban csak akkor teheti meg, ha ön is belemegy.
Az ügyfélszolgálatok leterheltsége esetén postai úton is nyilatkozhatnak azok az ügyfelek, akik nem kívánják elfogadni a Telekom, illetve a Telenor által július 1-jétől tervezett kétoldalú szerződésmódosítási ajánlatot, ami a tarifák megemeléséről szól. Az ajánlat elutasítására a jogszabályok szerint alapesetben 15 nap áll rendelkezésre, de a feltöltőkártyás előfizetésekre speciális szabályok vonatkoznak.
Az előfizetők számára a jogszabályok az ajánlat kézhezvételétől számított 15 napot biztosítanak ahhoz, hogy nyilatkozzanak, ha el kívánják utasítani az ajánlatot, de a szolgáltatók vállalásai ennél hosszabb időtartamra is vonatkozhatnak. Ha ez idő alatt az előfizető tértivevényes levélben értesíti a szolgáltatót, hogy nem ért egyet a módosítással, akkor a szolgáltató nem változtathatja meg a szerződést.
Kártyás előfizetői szerződésekre speciális szabályok vonatkoznak. A jogszabályok szerint ugyanis minden egyes egyenlegfeltöltés egy-egy új szerződés megkötésének minősül, bár az előfizető megtartja a régi számát és továbbviszi a meglévő pozitív egyenlegét. Így ha az egyenleg feltöltése július 1-je után történik meg, abban az esetben – az ilyen módon a feltöltéssel már újonnan létrejött szerződés szerint – az akkor hatályos díjakkal zajlik a számlázás. Tehát a régi szerződéssel kapcsolatos módosításról szóló nyilatkozat addig tehető meg, amíg az előfizető a megváltozott feltételek ismeretében nem kezdi meg a szolgáltatás további igénybevételét – például hívást indít –, de legkésőbb az értesítésben megjelölt időpontig.