A pilóta véletlenül lekapcsolta a TransAsia-gép egyetlen működő hajtóművét
Csütörtökön hozták nyilvánosságra a tajvani légibiztonsági hivatal legújabb jelentését a februári repülőgép-szerencsétlenségről. A Guardian cikke szerint a jelentésben az áll: Liao Csien-cung (Liao Jian-zong), a kapitány nem tudott megküzdeni az egyik hajtómű leállásával, véletlenül lekapcsolta a másik, még működő hajtóművet is.
Hű, rossz kart húztam meg
– hallatszik a felvételen, mit mond másodpercekkel a becsapódás előtt.
A TransAsia légitársaság GE235-ös járata katasztrófájának 43 halálos áldozata volt február 4-én. A gép csupán 72 másodpercet töltött a levegőben, mielőtt elképesztő ívben megpördült, majd a folyóba csapódott Szungsan repülőtér közelében. A túlélők 15-en voltak. Meghalt Liao Csien-cung is, amikor a holttestét megtalálták a roncsok között, még mindig a pilótafülkében ült, és két kézzel szorította a botkormányt.
Liao Csien-cung 2014 májusában megbukott egy szimulátoros képzésen, részben azért, mert már akkor is a hajtóművek kezelésével volt gondja.
A katasztrófa utáni napokban levizsgáztatták a TransAsia-pilótákat repülésbiztonságból. A 49 pilótából 10 megbukott a szóbeli teszten, amelyen azt vizsgálták, tudják-e, mit kell tenni, ha meghibásodnak a hajtóművek.
A tajvani katasztrófa hátteréről, az ázsiai légi közlekedés problémáiról, az elkeserítő baleseti statisztikák okairól itt írtunk részletesen.
A TransAsia egyelőre nem kommentálta a jelentés megállapításait, de csütörtökön később sajtótájékoztatót tartanak.
Borítókép: Pichi Chuang / Reuters