Az Uber-szimpatizáns taxicég önként bekötné központját a NAV-ba
További Belföld cikkek
- Székely János püspök: Az ünnep az egy kincs, és ezt mindenki érzi
- A Madách Imre Gimnázium leváltott igazgatója szerint az iskolai mobiltörvény abszolút hungarikum
- Felsővezetéki hiba és több járműhiba is volt a MÁV-nál vasárnap reggel
- 300 milliárd forintért takaríthatja a kórházakat egy cég a következő négy évben
- Készüljön fel, érkezik a havazás Magyarországra!
A Green Taxi eddig sem rejtette véka alá, hogy a többi fővárosi taxis céggel ellentétben, szimpatizál az Uberrel.
Az elektromos autóflottát működtető társaság azt tervezi, hogy felajánlja a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnak (NAV), hogy az online pénztárgépekhez hasonlóan a cég központját is kösse be az ellenőrzési rendszerébe.
Lévay Örs vezérigazgató az Indexnek azt mondta, nagyon sokat lehetne egyszerűsíteni az ellenőrzésen.
Ma egy, a szabályozásnak mindenben megfelelő budapesti taxit fel kell szerelni taxiórával, tabletes csendes címkiadó rendszerrel, kártyalehúzóval, és ehhez az idén még hozzájön az online pénztárgép is.
Az Uber és a Green Taxi hasonló elven működő rendszerében egyetlen okostelefonon vagy tableten futó alkalmazás segítségével is tökéletesen rögzíthetők az utazási tarifák, visszakövethető, ellenőrizhető a számlázás és a kártyás fizetés.
A viteldíjak regisztrálásra kötelezően használt jelenlegi eszközök esetében általános gyakorlat, hogy a sofőrök megbuherálják a taxiórát.
A budapesti piacon működő néhány száz taxis hiéna a valós fuvardíjnál sokkal nagyobb összegeket szed be az utasoktól, főként a külföldi turistáktól, lejáratva ezzel az egész iparágat. A sofőrök szélesebb köre buherál viszont azért, hogy ne kelljen adót fizetni. Ha az utas nem kér számlát, vagy nem kártyával fizet, egy megfelelő kód beütésével az órából utólag kitörlik a fuvarokat. Bár az utasnak ez közvetlenül nem okoz kárt, de az adófizetés elmarad.
Lévay Örs szerint a taxisok túlnyomó többsége a kisadózó vállalkozások tételes adójára (kata) jelentkezett be. A fuvarok kiütésével elkerülik az áfa fizetési kötelezettséget, így becslések szerint csak Budapesten évente 7 milliárd forint körüli áfabefizetéstől esik el a költségvetés.
A vezérigazgató szerint ezeket a visszaéléseket gyakorlatilag megszüntetné, ha a NAV nem a taxisokat, hanem a cégek központjait ellenőrizné. A Green Taxi - és a többi budapesti taxitársaság - diszpécserrendszereit ma is hitelesíttetni kell. Ezek bekötésével a NAV minden egyes fuvar minden információját nyomon követheti.
A Green Taxi a maga részéről kész azonnal önkéntes alapon bekötni magát az adóhatósághoz – mondta Lévay, hozzátéve, hogy ezzel egy átfogó rendszer kifejlesztéséhez is referenciaadatokat szolgáltatnának.
Mint ismert, a januári taxis demonstráció után a hatóságok az Uber rendszerére szálltak rá. A NAV a napokban jelentette be, hogy nyomozást indított az Uber ügyében.