Titkos, mennyiből megy az állami népszavazási kampány
„Csekély súlyú jogsérelmet eredményez”, ezért nem vizsgálja a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság, hogy a Miniszterelnöki Kabinetiroda csak a népszavazás után közli, a kampányban pontosan mire és mennyit költött, közölte a Magyar Nemzet a hivatal válaszát.
A Miniszterelnöki Kabinetiroda csak a kampány lezárása után, az igényelt adatok teljes körének rendelkezésre állását követően teljesíti az adatigénylést, írták a lapnak.
Rogán köréhez megy a pénz
A Magyar Nemzet azután fordult a hivatalhoz, hogy a Rogán Antal vezette tárca több kérdés után sem árulta el, pontosan mennyi pénzt használnak fel a kampányban. A Miniszterelnöki Kabinetiroda honlapjára kikerült ugyan egy majdnem 3,1 milliárdos keretszerződés, amit Rogán Antal Pasa parki szomszédjának, Csetényi Csabának az érdekeltségeivel kötöttek, ennek részleteit azonban nem hozták nyilvánosságra. Később kiderült, hogy az összeget további 800 millió forinttal kiegészítették.
Az Átlátszó.hu szerint a június havi televíziós hirdetésekből 202 millió forint jutott a TV2-csoportnak, 9 millió az Echo TV-nek, 4 millió az ATV-nek, illetve 19 millió az egyéb hirdetésekre. A június havi online hirdetéseknél az Origo tarolt 30 millióval, a 888.hu 10,9 milliót, a Lokál.hu 8,6 milliót, a PestiSrácok.hu 4,1 milliót, a Ripost 2,8 milliót kapott, míg a Facebookon 7,3 millióért reklámoztak.