Reklám érkezik a BM-es levélben
Törvény szabályozza
Évek óta vita tárgya, hogy a BM-nek feladata-e szóróanyagokat és egyéb reklámanyagokat kikézbesítenie. Cziffra szerint a helyzet egyértelmű, mivel törvény szabályozza. E szerint - állami feledatokat kivéve - nem adhatják ki személyes adatainkat, még akkor sem, ha valaki 20 évvel ezelőtti padtársát keresi, ám reklámok, felhívások esetében BM-es levélben kikézbesíthetik a levelet.
Hogy ehhez miért kell BM-es boríték, Cziffra visszakérdezett: "Hogyan nézne ki feladóként a cég, ha közben pedig arról tájékoztatnak, hogy a cég nem kapta meg személyes adatunkat?!"
Száz levelet maguk is borítékolnak
A Belügyminisztérium tarifája 125-140 forint küldeményenként, amelybe általában belekalkulálják a bérmunkát is, amikor a promóciós anyagot a borítékba rakják. Ötven-száz borítékot a BM munkatársai maguk is megtöltenek - tette hozzá a főosztályvezető-helyettes.
Éves szinten közel tucatnyi alkalommal végez ilyen formán postázást a BM, amiből 10-20 millió forintos bevétele származik - tudtuk meg.
A pártok is
Igénybe veszik a BM szolgáltatását a pártok is, a tavalyi kampányban az MSZP és a Fidesz is saját magát reklámozó levelet postáztatott ki a tárcával.
Cziffra elismerte, olykor fordulnak hozzájuk felháborodott címzettek, de ez minden második akciónként egy-egy panaszost jelent. Akik nem akarják, hogy lakcímükkel a tárca üzleteljen, a helyi jegyzőnél nyilatkozhatnak erről.