Ferenc, Olívia
-4 °C
4 °C

A GKM húszmilliót fizetett a Financial Times mellékletéért

2005.12.16. 21:11
A Hír Tv információi szerint a a kormány húszmillió forint értékben hirdetett abban a Financial Times mellékletben, amelyről Gyurcsány Ferenc miniszterelnök hétfőn beszélt a parlamentben. A kormányfő akkor visszautasította azokat az ellenzéki feltételezéseket, hogy a megjelentekért akár csak egy fillért is fizetett volna a kormány. Tóth Judit GKM-szóvivő viszont most elismerte, hogy a gazdasági tárca húszmilliót költött a hirdetésekre.

Húszmillió forintot fizetett a kormány azokért a hirdetésekért, amik a Financial Times hétfői tematikus mellékletében jelentek meg, Magyarországot népszerűsítendő. "A Financial Times mai lapszáma hatoldalas összeállítást közöl Magyarországról" - közölte Gyurcsány Ferenc még hétfői napirend előtti felszólalásában.

Gyurcsány idézett a fizeett mellékletből

A miniszterelnök idézett is a brit gazdasági napilap mellékletéből, és úgy vélte, a Fitch hitelminősítő intézet legutóbbi lesújtó véleményével együtt a Financial Timesban megjelent dicséreteket is figyelembe veszik külföldön.

"Nincs igaza az ellenzéki képviselőknek, amikor azt kiabálják be most a parlamentben, hogy mennyibe került ez. Azt tudom mondani, hogy kár azzal vádolni Tony Blairt, és kár azzal vádolni Európa egyik vezető lapját, a Financial Timest, hogy mindenki megvehető. Ez egy másik kultúra. Európa kultúrája, a kormány kultúrája, a Financial Times kultúrája nem ez" - mondta Gyurcsány Ferenc miniszterelnök.

A Hír Tv arról számolt be pénteken, hogy a brit napilap hazánkról szóló elemzései mellett minden egyes oldalon a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium negyedoldalas hirdetései találhatóak. Tóth Judit a gazdasági tárca szóvivője megerősítve az információt a Hír Tv-nek azt mondta: "Úgy döntöttünk, hogy ez egy borzasztóan fontos felület annak érdekében, hogy meg tudjuk mutatni külföld felé, milyen befektetési lehetőségeket kínál Magyarország a külföldi tőke számára. Úgy döntöttünk, hogy húszmillió forint értékben támogatjuk ennek a special-riportnak a megjelenését". A GKM sajtóosztályán az Indexnek elmondták, hogy a hirdetések természetesen elkülönülnek a szerkesztett tartalomtól, amire a miniszterelnök hivatkozott.

Kóka is a Financial Times-ra hivatkozik

Kóka János gazdasági miniszter a Népszabadság pénteki számában megjelent egész oldalas hirdetésében szintén a brit lapra hivatkozva állította: a magyarok ma jobban élnek, mint valaha. Kóka hirdetéssorozata egyébként összesen 48 millió forintba kerül.

Négy évvel ezelőtt a Fidesz hirdette Magyarországot amerikai lapokban. Az Országimázs Központ a Happy End Kft. közreműködésével elsősorban a magyarországi fürdőkultúrát próbálta népszerűsíteni, kommunikációs szakemberek szerint azonban csekély sikerrel. Igaz ugyanakkor, hogy ezekre a közlésekre nem hivatkozott egyszer sem Orbán Viktor akkori miniszterelnök parlamenti felszólásaiban.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Egzotikus élmények!

Amiről eddig álmodni sem mert. Luxus nyaralás, a világ legcsodálatosabb tengerpartjain.