Mária
-6 °C
-2 °C

Az idióta cirkáló kiakasztotta a kurátorokat is

2004.12.07. 21:10
A MTV elnöke közleményben jelentette be, hogy vizsgálatot rendelt el a népszavazási közvetítéssel kapcsolatban. A vizsgálat arra is kiterjed, hogy hogyan került Hajós András a Szólás szabadsága című műsorba. Egy ellenzéki képviselő viszont arra kéri az ORTT, kötelezze az MTV-t egy szöveg közzétételére, amelyben megköveti a nézőket, a "morálisan és intellektuálisan idióta" helyszíni tudósító ténykedése miatt.

Az MTV kuratóriumi elnöksége keddi ülésén kérdőre vonta Rudi Zoltán tévéelnököt, miért mondott le az MTV a december 5-i kettős népszavazás eredményeinek folyamatos esti közvetítéséről.

Nemtetszés

Kerekes Pál, a kuratórium elnökségének tagja az Indexnek elmondta, hogy a testületnek nincs ugyan joga az egyes műsorokról konkrét véleményt kifejteni, ám szerinte a közszolgálati televíziónak nem csak a késő este kialakult végeredményt, hanem az urnák zárását követő órák eseményeit is közvetítenie kell, ahogy ezt tette a korábbi választások esetében is. Kerekes elmondta, hogy a kuratórium nemtetszését fejezte ki Hajós András szerepetetése miatt is.

Önök kérték
Hajós András a Népszabadságnak nyilatkozva azt mondta, hogy Friderikusz Sándor pontosan azt kérte tőle, amit végül a nézők az élő adásban láthattak. A szólás szabadsága szerkesztő-műsorvezetője azért bízta meg a feladattal, mert úgy gondolta, ezt a fajta improvizatív riporterkedést egyedül ő tudja megvalósítani. - Nem paródia volt, amit csináltam - fogalmazott, hozzátéve: külseje a ruházattal és a vastag keretes szemüveggel éppen tűnhetett parodisztikusnak is. Kissé sok indulat veszi körül most az ügyet. Csakhogy délután a helyszínen több tévés vezetővel találkoztam, és nekem úgy tűnt, hogy a próbák során látták, milyen lesz a műsor. Arra a felvetésünkre, hogy műsor közben Friderikusz arcán is lehetett látni a meglepődést, Hajós azt felelte: a műsorvezető elégedett volt, és ezt közölte is vele.

Az elnök sem tudja

Rudi Zoltán közleményben jelentette be, vizsgálatot rendelt el annak kiderítésére, hogy sérült-e a nézők tájékozódáshoz való joga, illetve, megfelelő időben és megfelelő módon kaptak-e információt a köztévé nézői a népszavazás eredményéről. A tévéelnök szerint gyors vizsgálat lefolytatására kérte fel a népszavazási műsorok tervezésével és lebonyolításával megbízott választási iroda vezetőjét annak érdekében, hogy az RTL Klub Heti Hetes című műsorában szereplő Hajós András miként jelent meg a köztelevízió A szólás szabadsága című műsorában. Nika György az Indexnek azt mondta, hogy a belső tényfeltárás várhatóan még a héten befejeződik.

Helyi cirkáló

Hajós szereplésével az MTV vezetőin kívül egy volt MDF-es képviselő is elégedetlen volt. Balogh László, a Nemzeti Fórum Országgyűlési Csoport képviselője beadvánnyal fordult az ORTT panaszbizottságához, arra kérve a testületet, kötelezze az MTV-t egy közlemény kiadására, amelyben elismeri a törvénysértést. Balogh szerint ugyanis "A szólás szabadsága 'speciális' száma oly módon számolt be az országban zajlott népszavazás eredményeinek ismertetéséről, mely sértett minden jó érzésű televíziónézőt, magyar állampolgárt. A 'morálisan és intellektuálisan is idióta', 'az épületben cirkáló helyi tudósító' meggyőződésem szerint sértette a magyar nemzet méltóságát, valamint nevetségessé tette a népszavazás intézményét, gúny űzött a népszavazás helyszínén tartózkodó, azt bonyolító személyekből."

Sokan látták?
Az MTV sajtóközleménye szerint Friderikusz Sándor produkcióját vsárnap este pedig 2,4 millióan látták. A sajtóközleményében közölt számokat torzítja, hogy a nagyotmondás reményében a közszolgálati televízióra tévedő átkapcsolókat is összeszámolta a csatorna kutatási osztálya. Ennek ellenére igaz, hogy Friderikusz Sándor elemző műsora csúnyán megverte a kereskedelmi csatornákat, hiszen míg a Szólás szabadságát átlagosan 940 905-en nézték, addig a Tv2-n futó Angyalszív című Mickey Rourke-filmet mindössze 417 927-en, míg az RTL Klubon vetített Trafficet 476 812 látták csak. Hány embert érdekelt a választási műsor?>>>