Szigorodott a román reklámtörvény

TransIndex
2000.08.09. 21:11
Az új jogszabály tiltja a dohány- és alkoholtermékek nyílt népszerűsítését az oktatási és egészségügyi intézmények kétszáz méteres körzetében, valamint a kábító-, és ajzószerek reklámozását. Előírja továbbá, hogy a dohánytermékeket ártalmasságukra figyelmeztető román nyelvű felirattal is el kell látni. Az életbe lépett törvény tiltja minden olyan kiskorúaknak szánt termék népszerűsítését, amely fizikai, erkölcsi, szellemi vagy lelki károsodást okozó elemeket tartalmaz. Ezen kívül szigorúan bünteti az olyan reklámokat, amelyek a fiatalok hiszékenységére alapoznak. A törvény szabályozza a reklámanyagok és a reklámhordozók elkészítését is, de nem vonatkozik a rádiós és televíziós hirdetésekre, mivel ezek az audiovizuális törvény hatáskörébe tartoznak. A törvényalkotók a fogyasztók védelmét és az egészséges verseny elősegítését jelölték meg elsődleges célként.