Ismét kampányba kezd a katolikus egyház

2003.11.19. 12:47
A katolikus egyház szerint a hit, a tudás, az emberség segít az igaz emberi mivolt kialakulásában, ezért választották mottójukként legújabb, negyedik kampányukhoz ezeket a szavakat - közölte Veres András püspök. A kampány költségeiről az egyház nem nyilatkozik.
A katolikus egyház decemberben kezdődő kampányának célja, hogy elgondolkodjanak az emberek arról, hogy a hit és a tudás egymást nem kizáró fogalmak, hanem nagyon is összefüggnek, és segítenek egy igaz emberi mivolt kialakulásában - magyarázta el Veres András püspök az Indexnek, mit szeretnének kommunikálni a társadalom felé a "hit, tudás, emberség" mottóval.

Szlogenjüket négyszáz óriásplakáton, citylight postereken, metroállomásokon hirdetik majd, és ahogyan Veres András "fülébe jutott", decembertől az utcai telefonfülkék oldalain is jelennek meg hirdetések, így ezt a lehetőséget is igénybe vennék. Kérdésünkre, hogy mennyibe kerül a kampány az egyháznak, Veres András azt mondta, hogy nem piaci áron dolgoznak, de az első kampányuk előtt tanácsadói azt mondták, hogy "minden cég megtartja magának ezeket az adatokat, ezért így teszünk mi is".

Annyi bizonyos, hogy a médiában a rádiókra támaszkodnak elsősorban, ahol felhívásuk társadalmi célú hirdetésként jelenik majd meg. A képen nem statiszták, hanem diákok és egy "négy gyermekes fiatalember" látható, aki a valóságban is tanár. Hogy miért a fiatalokkal illusztrálják mondanivalójukat? Mert "mindenki beleszületik valahová, és az iskola iskola segít beilleszkedni a társadalomba".

A Magyar Katolikus Egyház negyedik alkalommal hirdetett kommunikációs programot. A millennium évében "1000 éve velünk és értünk, majd "Jót tenni jó", illetve "Holtomiglan-holtodiglan" címmel indított kommunikációs kampányt a Katolikus Egyház.