Árpád
-1 °C
9 °C

Hol dugulnak az autópályák?

2004.03.30. 17:00
A 2004-re tervezett autópálya-építéseket nem befolyásolja, hogy az M1-es és az M7-es egy részének burkolatát újítják fel az idén. A tavaly nyári autópálya-dugók után ebben az évben is lassú araszolásra számíthatunk. Az Index közli a felújítás menetrendjét, így a balatoni nyaralás, a bécsi kiruccanás előre megtervezhető.
Tavaly az M3-ason, valamint az M1-es és M7-es közös szakaszán végzett felújítások miatt sokszor megbénult a sztrádák forgalma. Ebben az évben az M1-esen és az M7-esen lesznek felújítási munkák, amelyek hasonló dugókkal járhatnak.

Az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Rt. tizenhat autópálya-felújítási illetve -fenntartási nyílt közbeszerzési eljárást hirdetett meg - derül ki a Közbeszerzési Értesítő legfrissebb számából. A nyerteseknek május 7. és december 15. között szakaszonként, eltérő időszakokban kell elvégezniük a kivitelezést.

A lehető legkisebb fennakadással

A legnagyobb forgalomkorlátozással négy szakaszon találkozhatnak idén az autósok. Az M1-es autópályán egy Budapesthez közeli hat kilométeres, illetve két Győr melletti hat, illetve kilenc kilométeres szakaszon zárják le a fél autópályát. A munkálatok legkorábban május 17-én kezdődnek és november 15-én érnek véget. (Lásd táblázatunkat!) Az ÁAK az elmúlt évekhez hasonlóan "kommunikációs tervet" dolgoznak ki az útnak indulók tájékoztatására, hogy a lehető legkisebb fennakadással járjon a burkolatfelújítás.

Melyik pálya?Melyik oldal?Melyik kilométerszelvény?Mikor?
M1Jobb16 (km)+100 (m) - 22+150 VI. 1.-VII. 30.
M1Bal123+900 - 129+360VI. 15.-VIII. 15.
M1Jobb115+750 - 129+360VIII. 1.-XI. 15.
M7Bal12+200 - 17V. 17.-VII.10.

Az ÁAK-nál az Index kérdésére elmondták: a következő hetekben a Közbeszerzési Értesítőben további autópálya-felújítási munkákra hirdetnek meg nyílt közbeszerzési eljárást.

Hidak, burkolatjelek

A már meghirdetett tenderek a harminckét kilométer burkolatfelújítás mellett negyven közúti híd rekonstrukcióját és 225 ezer négyzetméter burkolatjel festését is tartalmazzák május 10. és december 15. között.

Az M1-M7-es közös bevezető szakaszán le kell bontani 3 kilométer hosszú korlátot és meg kell építeni 5,2 kilométer újat.

Az ajánlattételi határidő, amely megegyezik a tenderbontással is, várhatóan április 21-én lesz. Az eredményhirdetést várhatóan április 28-án tartja meg a kiíró.

Az M7-es korábbi felújítása során szakértői vélemények szerint a szabványokkal ellentétes, hogy dolomitot építettek az autópályába. A minőségellenőrzésért felelős cég megállapította, hogy a burkolat máris kezd tönkremenni, az egyéves bitumenre nem jellemző módon öregszik. Az autópálya anyaga egyes szakaszokon mállik. Az még tisztázásra szorul, hogy ez a folyamat a beépítést követően kezdődött, vagy eleve nem megfelelő minőségű anyagot használtak fel az autópálya építéséhez.

Az autópálya-építést nem érinti

A felújítási munkák nem érintik az autópálya-építés törvényben meghirdetett ütemtervét. Eszerint 2004-ben 65 kilométer új autópályát kell megépíteni: az M3-as Polgár és Görbeháza közötti 12 kilométeres, az M30-as Emőd és Miskolc közötti 24 kilométeres, az M7-es Becsehely és Letenye közötti 9 kilométeres szakaszát, valamint az M70-es kétszer egy sávos, Letenye és Tornyiszentmiklós közötti 20 kilométeres, autópályává bővíthető szakaszát.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Pihenjen Szép kártyával!

Egy kis lazítás Önnek is jár! Íme a Szép kártya elfogadóhelyek.