Tour de France-ot hozna Magyarországra az SZDSZ
További Belföld cikkek
- Medgyessy Péter elmondta, mikor bukhat bele a kormány az elmúlt hónapok politikai botrányaiba
- Rendőrnek adta ki magát egy pedofil Borsodban
- Magyar Péter vezetésével tüntetés van a Belügyminisztériumnál
- Többször fejbe rúgtak egy férfit egy vidéki plázában
- „K*rvára irritáló vagy!″ – ököllel esett neki tanárnőjének egy szolnoki diák
A pártok a Tour de Voks nevű, civil demonstráció nyomán küldték el kerékpáros programjukat a szervezőknek. Ahogy arról beszámoltunk, a felvonulás résztvevői felkeresték a négy esélyes pártot, hogy mindegyiküknek átadjanak egy kampánykész, a programokba beépíthető javaslatcsomagot.
Biciklis nép
A lécet az a szervezet helyezte a legmagasabbra, amelyet fel sem kerestek a kerékpárosok. Az Élőlánc teljes kerékpáros forradalmat ígért dolgozatában. a II. Nemzeti Fejlesztési Terv révén öt év alatt 5000 kilométer kerékpárutat építenének, gépjárműforgalom mérséklésére fizető közlekedési övezeteket alakítanának ki, egyes övezetekben 30-ra csökkentenék a gépkocsik megengedett sebességét, és felülvizsgálnák a KRESZ életidegen, a kerékpárosokat indokolatlanul hátrányba helyező rendelkezéseit.Kevesebb konkrétummal, de közel ekkora vállalást tett a Fidesz. A párt a kerékpáros turizmus fejlesztésére legalább 300 kilométer EuroVelo kerékpárutat építene, és további 1000 kilométer új kerékpárutat hozna létre az árvízvédelmi töltéseken.
A Fidesz is felülvizsgálná a KRESZ biciklis szabályait, a gazdaságfejlesztési pályázatokon előnyt biztosítana azoknak a pályázóknak, akik dolgozóik számára kerékpárbarát légkört teremtenek. A fejlesztésekbe pedig bevonnák a kerékpáros szervezeteket is.
Tour de France és az urbánus MDF
Nehezen lehetett eldönteni, hogy az ígérethajrában az MSZP-é vagy az SZDSZ-é a következő helyezés, mivel mindkét párt arra a csomagra helyezi a hangsúlyt, amelyet a múlt héten jelentett be a liberális Kóka János gazdasági miniszter. Mindez ráadásul nem is ígéret, a március végén meghirdetett, egymilliárdos útépítési támogatásra ugyanis már pályázhatnak az önkormányzatok. A projektek bekerülési költségének felét biztosító összeg egyébként csak a települések közötti szakaszok építésére fordítható.Az MSZP ezzel a programmal idén 100 kilométer bicikliutat építene, 2015-ig pedig további 3500 kilométert. Programjából ugyanakkor kihagyta a hamarosan megépítendő biciklis játszótér ötletét, pedig a demonstrálókhoz szólván még ez volt kampányának vezérmotívuma.
Az SZDSZ az egymilliárd forint költségvetési pénzt kerékpárútalappá fejlesztené, és elérné, hogy az alapba kerüljön a közúthálózat építésére fordítandó összeg három százaléka. Szintén ide csorogna be az eladott kerékpárok áfájának egy része.
Bár forradalmi ötletnek számít, hogy a fizetések bizonyos százalékát adómentes, biciklivásárlásra fordítható juttatásként adnák át, az igazán meglepő a Magyarországról induló Tour de France javaslata volt.
"Jövőre Londonból indul a Tour, 1,5 millió fontot fizetett az angol főváros ezért a lehetőségért. Ezen kívül még többmillió fontos egyéb kiadásokkal számolnak, de kalkulációik szerint az összes kiadás sokszorosa jön vissza bevételként a Tournak köszönhetően, vagyis egyértelműen pénzügyi nyereségre számítanak" - vázolja fel a nagyívű program hátterét a párt.
A fenti ígéretek után MDF, amely az "elkövetkező években" "minimum megduplázná" Budapest 140 kilométeres kerékpárút-hálózatát, a negyedik helyre szorult. Az urbánus fordulatot vett párt a fejlett kerékpáros kultúrával rendelkező országokban szokásos módon a gépjárművektől és a gyalogosoktól is elkülönített bicikliutakat építene, iskolákban is oktatná a KRESZ-t, és a BKV kirándulóhelyekre induló járatain lehetővé tenné a bicikliszállítást.