Svédországban rekedt 50 magyar

2009.04.07. 20:45 Módosítva: 2009.04.08. 08:19
A Wizzair Svédországban rekedt utasai 18 órát vártak a mentesítő járatra. Nem az ez első eset, az utóbbi hónapban többször csúszott sokat a svédországi Wizzair-járat.

Svédországban rekedt körülbelül 50 magyar. Kedd reggel nyolckor kellett volna hazaindulniuk a Skavsta reptérről a többi 100 utassal együtt, de a Wizzair járata azóta sem indult el. Az RTL Híradójának nyilatkozó egyik utas szerint órák óta étlen-szomjan várnak a repülőtéren és semmit nem tudnak arról, hogy mikor jöhetnek haza.

A fogyasztóvédők szóvivője szerint a légitársaságnak gondoskodnia kellene az utasokról még akkor is, ha diszkont járatra szól a jegyük. Az ellátást folyamatosan biztosítani kell, az enni-innivalót és ha szükséges, a szállodai elhelyezést is, mondta Kathi Attila. Ezen kívül kártérítés is jár még, 1500 km alatti úticél esetén 250 euró.

Az RTL Híradó szerette volna megkérdezni a Wizzairt, hogy mikor juthatnak haza a Svédországban rekedt magyarok, de egész nap nem tudták elérni a légitársaságot. A híradó úgy tudja, nem először járnak így a Svédországból Budapestre utazók. Csak az utóbbi hónapban két másik Wizzair járat is volt, ami több mint 4 órát késett, és az utasoknak akkor sem adtak rendes ellátást.

A légitársaság szóvivője szerda reggel arról tájékoztatta az Indexet, hogy éjjel fél háromkor megérkeztek Budapestre a Svédországban rekedt utasok. Kázmér Natasa elmondta: a késést az okozta, hogy az Airbus 320 orrfutóművének ellenőrző műszere olyan hibát jelzett, amit csak hangárban lehetett orvosolni.

Az eredeti 158 utasból 149 várta meg az éjszakai mentesítő járatot, ők Kázmér szerint étel- és italutalványt kaptak. MInt mondta, a szabályok szerint öt óránál nagyobb késés esetén az utas a vételár visszatérítése mellett elállhat az utazástól, de választhatja az átfoglalást is más járatra, vagy a jóváírnak számára a vételár 120 százalékának megfelelő összegű kreditet, amit a későbbiekben repülőjegy-vásárlásra fordíthat.