A tragédia a pálya egyik futamon kívüli szakaszán következett be, a hivatalos bemelegítés után, és a veseny megkezdése előtt - tudta meg az Index a szervezőktől. A versenyzők olyan szakaszon jártak, ahova nem is mehettek volna, és a rendőrségi helyszínelés adatai szerint száz kilométeres óránkénti sebességnél is gyorsabbak voltak. Ezzel szemben a hivatalos bemelegítés - pályabejárás - három köre során a kiírás szerint legfeljebb óránként ötvennel haladhattak.
A tragédia egy olyan parabolakanyarban következett be, ahol a dőlésszög 45 fokos, így ott csak nagy sebességgel lehet közlekedni, hogy az autó le ne csússzon az útról.
A két életveszélyes sérültet a győri megyei kórházba szállították, de a szervezők közelebbit nem tudtak állapotukról mondani, a kórház pedig nem adott tájékoztatást kezelésükről.
Az Ezerjó Kupát a halálos baleset után nem tartották meg - közölték a szervezők.
A szervezők az MTI-hez eljuttatott közleményükben értetlenségüknek adtak hangot, miért ment két autós a Rába-ring futamon kívüli szakaszára vasárnap, ahol halálos balesetet szenvedtek. A közlés szerint a teljesen biztonságos pályán a kiírás feltételeinek és az időtervnek megfelelően rendben lezajlott a pályabejárás, majd a szervezők és a versenyzőpárosok a rajt előtti kötelező versenyzői eligazításra és rajtszámosztásra készültek.