Hajnalka
-1 °C
15 °C

Halálos autóbusz-vasúti balesetek az elmúlt években

2003.05.08. 10:48
1973. január 30. - Kecskeméten egy beláthatatlan vasúti kereszteződésben, ahol sorompó sem volt, összeütközött egy autóbusz és egy vonat. 37-en meghaltak, 17-en megsebesültek.

1975. október 14. - Hajdúsámsonnál egy sorompó nélküli vasúti átjáróban - a buszvezeto hibájából - összeütközött egy autóbusz és egy vonat. 12 személy meghalt, 8 megsebesült.

1979. december 3. - Lökösházánál suru ködben, a fénysorompó tilos jelzése ellenére a vasúti sínre hajtott egy autóbusz. 12 személy meghalt, 7 megsebesült.

1980. június 30. - Siófokon - egy fénysorompós vasúti átjáróban, feltehetően a buszvezető hibájából - egy diesel-mozdony összeütközött egy Volán autóbusszal. 20 személy, köztük a hibáztatott sofőr - meghalt.

1981. november 30. - Mohora községnél - egy fénysorompós vasúti átjáróban, a tilos jelzés ellenére, a buszvezető hibájából - összeütközött egy Volán autóbusz és egy üres szerelvényvonat. 17 utas meghalt, 29 megsebesült.

1982. szeptember 9. - Székesfehérvár külterületén, Szárazréten egy helyi autóbusz - a vezető hibájából - a vasúti átjáróban, ahol a fénysorompó nem működött, összeütközött egy vonattal. 16 utas meghalt.

1992. január 7. - Atkár és Csány között egy Volán autóbusz a vasúti átjáróban összeütközött egy tehervonattal, amely kisiklott, és ebbe belerohant egy gyorsvonat. A fénysorompó nem működött, sűrű köd és jeges út volt. Hatan, köztük a buszvezető meghalt, 12-en megsebesültek. 1992. szeptember 26. - Agárdon egy német rendszámú mikrobusz - a vezető hibájából, a fénysorompó tilos jelzése mellett - egy vasúti átjáróban összeütközött egy nagy sebességgel közlekedő mozdonnyal. 16 német utas meghalt, három megsérült.

1993. február 12. - Nyékipusztánál egy pörbölyi iskolabusz a vasúti átjáróban, ahol a fénysorompó nem működött - a ködös időben, a buszvezető és a mozdonyvezető hibájából - összeütközött a Kiskunhalasról Bátaszék felé haladó személyvonattal. 11 gyermek és a sofőr meghalt, 19-en megsérültek.

1995. szeptember 11. - A Vas megyei Sorkifalud vasúti megállóhely közelében - a fénysorompó tilos jelzése ellenére - a vasúti sínekre hajtott egy munkásokat szállító mikrobusz, s összeütközött a Zalaegerszegről Szombathelyre tartó személyvonattal. Öten - köztük a vétkes gépkocsivezető - a helyszínen meghaltak, hárman megsebesültek, közülük egy nyolc nap múlva meghalt.

1996. február 26. - A Somogy megyei Kutas vasúti átjáróban egy Volán-autóbusz összeütközött a Kaposvárról Gyékényes felé tartó gyorstehervonattal, amely kettészakította buszt és egyik felét több száz méteren át maga elott tolta. A balesetben 12 utas és a sofőr meghalt. A tragédiát az okozta, hogy a sorompókezelő nem engedte le időben a sorompót. 1997. július 27. - Balatonmáriafürdő és Balatonmáriafürdő-alsó között egy fénysorompóval ellátott vasúti átjáróban személyvonattal ütközött egy vasutasokat szállító kisbusz. A balesetnek három halottja és öt sérültje volt.

1998. május 27. - A Hajdú-Bihar megyei Létavértes külterületén, a Debrecen és Biharkeresztes között közlekedő személyvonat elé hajtott egy fénysorompóval védett vasúti átjáróban a Tiszántúli Áramszolgáltató Rt. mikrobusza. A balesetben öten haltak meg.

1999. március 13. - Tiszakécske és Lakitelek között, a 44-es út vasúti átjárójában egy diáksportolókat szállító mikrobusz a fénysorompó tilos jelzése ellenére a sínekre hajtott és egy személyvonattal ütközött. Négy fiatal labdarúgó és a buszt vezető edzőjük meghalt, egy gyerek kisebb sérüléseket szenvedett.

Tavaszi hosszú hétvégék

Töltse az ünnepeket külföldön, London, Párizs, Róma városnézés, olasz hajóút, síelés Ausztriában.

Egzotikus körutazások!

Fedezze fel Madagaszkár, Burma, Peru kincseit, Indiát a kelet csodálatos világát.