Beckhamet meg kell zabálni

2002.12.17. 10:53
A világbajnokság óta a szigetországban hatalmas népszerűségnek örvendő futballista csokoládémásával lepte meg a lelkes rajongókat egy japán édességforgalmazó .
A három méter magas csokoládéfigura eufórikus ünneplés közepette ábrázolja a futball- és médiasztárt. A Tokióban rendezett "szoboravatásra" rajongók százai érkeztek, a tulajdonos, Meiji Seika legnagyobb örömére. Az édességgyáros az akcióval új, mandulaízesítésű termékének akart marketinghátszelet biztosítani. Bejött. Az eseményről még a BBC is tudósított. A magas labdát lecsapva az egyik hölgyszurkoló a riporterek felé fordulva kijelentette: "Igen, én megenném Backhemet!"

Pénz beszél

A japán Beckham-mánia nem ismer határokat. Már a világbajnokság alatt is autógrammért sikoltozó szurkolók százai követték lépten-nyomon a Manchester United focistáját. A gazdaság helyi szereplői gyorsan felismerték a hisztériában rejlő lehetőségeket, és a Beckham házaspár lett az egyik legkeresettebb reklámhordozó a szigetországban. Legutóbb a Tokyo Beauty Centre szépségápolási cég országos kampányának főszereplői voltak, sajtóértesülések szerint legalább hárommillió dollárért. A cég szóvivője egyértelműen fogalmazott: "Nagyon boldogok vagyunk, hogy Davidet és Victoriát szerepeltethetjük reklámainkban, mert igazán menő imidzsük van, és imádják őket a japánok."

Beckham nem csak a japán piacon hódít, többek között sportszerek, üdítőitalok, mobiltelefonok reklámozásával már eddig is több millió dollárral javította fel szerénynek éppen nem mondható jövedelmét.