Cápa-reklám a tengerparton

2000.07.16. 12:10
Rosszul sült el ,,A cápa" című film amerikai video- és DVD-kiadásának reklámkampánya. A forgalmazó a cápát ábrázoló plakátokat a kaliforniai tengerparton helyezte el, ami miatt alaposan megcsappant a fürdőzők száma, és sokan komolyan megrémültek.
A 27 mérföldes Los Angeles-i tengerparton négyszáz reklámplakátot helyeztek el
A Universal Pictures azt találta ki, hogy a film 25. születésnapja és a DVD-kiadás alkalmából a 27 mérföldes Los Angeles-i tengerparton négyszáz reklámplakátot helyez el.

Az ötlet eddig nem volt rossz, de a Cápa plakátja nem túl meglepő módon egy cápát ábrázol, mégpedig épp, amikor tátott pofával a felszín felé tart - nyilvánvalóan a finom fürdőző elejtésének szándékával.

A helyi lakosok és a turisták azonban azonnal tiltakozni kezdtek az ijesztő plakátok miatt. Rengetegen visszariadtak a fürdéstől, sőt az angolul nem beszélő turisták teljesen félreértették a dolgot, és a reklámot cápa-veszélyre figyelmeztető jelzésnek vélték.

A kaliforniai hatóságok a tiltakozások és a riadalom hatására már a plakátok leszedetését fontolgatja. Ken Graffeo, a Universal Studios Home Video marketingmenedzsere a Los Angeles Timesnak azt nyilatkozta, hogy a plakát csak kis része a kampánynak, és ők csak minél több embernek akarták tudomására hozni a film kiadását, a strandolók ijedtségére nem számítottak.

A turisták riadalma egyébként annál is inkább érthető, mivel a plakátok egy része tényleg a vészjelző táblák mellé került. Egy nyilatkozó turista szerint a reklám körülbelül annyira volt jó helyen, mintha az ,,Airport '75"-öt reptereken reklámoznák.

Közben azért a hatóságok megpróbálják lecsillapítani a kedélyeket, és hangoztatják: Kalifornia partjainál több mint húsz éve nem történt cápatámadás.