Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Jam Clerk Creative Commons License 10 perce 0 0 880685

De hát ezek rettenetesek! Példátlanok! Előzmény nélküliek! És milyen sok! A spanyolt már 2000-ben ki kellett volna tiltani az F1-ből, amondó vagyok.

Előzmény: 091010 (880682)
candle Creative Commons License 20 perce 0 0 880684

Állítólag ez lesz Gasly sisakja, Imolában.

 

Inner Circle Creative Commons License 1 órája 0 0 880683

Pont ezt mondom én is, technikai változtatásra van szükség, nem 'lassanmenésre'.

Előzmény: Mlle. Grenelle (880681)
091010 Creative Commons License 7 órája 0 0 880682

Alonsóról összeállítás

 

https://www.youtube.com/watch?v=pv5yzgo2DoA

 

kijózanító volt

Mlle. Grenelle Creative Commons License 12 órája 0 0 880681

Hogy régen akkor is tudtak menni, és ki kellene találni valamit, hogy a mostaniak is tudjanak (nagy) esőben menni.

Előzmény: Inner Circle (880679)
btipus Creative Commons License 12 órája 0 0 880680

Az esős verseny az mindig jó, hogy fékeznek, hogy adnak gázt, milyen ívet választanak...a tempó másodlagos, nyilván a lehető leggyorsabban fognak menni. pl. most visszanéztem az 1998-s futamot, a hasmagasság az egyértelműen magasabb, a láthatóság a fax tudja, ahogy mindenki tudja tele volt az a verseny ráfutásokkal.

Ma már ez biztonsági szempontból nem menne el, azaz jobb láthatóságot kell elérni.

Előzmény: Inner Circle (880676)
Inner Circle Creative Commons License 15 órája 0 0 880679

Voltak, de mi következik ebből?

Előzmény: Mlle. Grenelle (880678)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 16 órája 0 0 880678

Voltak nagy esők, felhőszakadások régen is (pl. Spa-Francorchamps, 1998).

Előzmény: Inner Circle (880671)
Panzermeyer Creative Commons License 17 órája 0 0 880677

Legalább lenne kilátás, piros zászló helyett.

Előzmény: Inner Circle (880676)
Inner Circle Creative Commons License 17 órája 0 0 880676

Nagy látványosságra lenne kilátás.

Előzmény: Panzermeyer (880673)
Cold Heart Creative Commons License 19 órája 0 0 880675

a felúszás esélye pont csökken a jobb kiszorítóképesség miatt (slick gumin pl rögtön megúsznának azon, ahol simán átmennek esőgumin)

 

Wégé írt egyszer erről hosszabban, vagy csak mesélt, hogy mi a baj a mai autókkal, ha esőről van szó - a rossz láthatóságon túl.

ami rémlik, mint probléma, a parc fermé, ha lehetne esős setupot csinálni, már jobb lenne a helyzet

Előzmény: Bateman (880670)
btipus Creative Commons License 20 órája 0 0 880674

Ez sok összetevős, felúszhat a gumi is, de az jellemzően vízátfolyáson történik.

Felúszhat az autó padlólemezén mert nem véletelenül szikrázik (a show kopólemez oké), mert nagyon lent vannak az autók.

Ezen lehetne változtatni a PF feloldásával és a futómű bekötési pontjainak variálhatóságával, hogy lehessen puhítani.

A láthatóság már egy másik probléma, ezek a gumi nagyon sok vízet szorítanak ki és az jellemzően vízfüggöny lesz, aztán az autó hasa alól kilépő levegő megint vízfüggönyt ver.

Én a magam részéről szinte bármilyen borítást el tudok viselni a keréken, és bármilyen tempóvesztést tolerálok a hasmagasság emelése miatt, hogy ha ezzel elérik azt hogy mennek esőben, mert nagyon kell az hogy lássunk igazi esős futamokat.

Előzmény: Hápi Zsák (880669)
Panzermeyer Creative Commons License 20 órája 0 0 880673

az autók fizikailag nem irányíthatóak

 

Lassabban kell menni.

Előzmény: Inner Circle (880671)
tothzoltan1791 Creative Commons License 21 órája 0 0 880672

Ezt a gumik által felvert vízpermet miatt tesztelik. De így a hatékonyságán sokat ront a "hányadékról" le folyó, csöpögő víz újraporlasztódása. Egyébként az esőgumik fejlődése is csak növeli a vízfüggöny képződését. A diffúzor által keltett vízpermetre ez nincs hatással, sőt azon a hatékonyság nagymértékű csökkenésével tudnak csak változtatni. 

A felúszás a mostani autókon a hasmagasság miatt van egyrészt, másrészt a gumik maximális vízelvezető képessége miatt, de ez mindig is volt. Tehát nem a forgó kerekek összeérését próbálják ezzel kiküszöbölni. 

Inner Circle Creative Commons License 21 órája 0 0 880671

Igen, Wégé egyszer ki is akadt, amikor piros zászló volt és valamelyik fotelszaki feltette a "porcelánbabák félnek a víztől" lemezt; az autók fizikailag nem irányíthatóak. Meg régen mintha ekkora özönvizek se lettek volna, meg nem is jártak monszunos videkeken... Newey tényleg foglalkozhatna ezzel, szerintem egy kávé mellett meglenne a megoldás az öregnek :D

Előzmény: candle (880663)
Bateman Creative Commons License 21 órája -2 1 880670

Hát, az a gumik vízelvezető képességével arányos. ha nagyobb a leszorítóerő és nagyobb a vízmennyiség, amit a gumik el tudnak vezetni, akkor a felúszás esélye is megnő. Viszont találtam egy érdekes cikket ebben a témában 2023-ból. Ebben Tombazis azt mondta, hogy ha ez a teszt nem jár sikerrel, mármint, hogy burkolják sárvédővel a kerekeket, akkor hagyják a fenébe az egészet. Én nem emlékszem erre a tesztre, a konklúziókra pláne, de ezek szerint nem ez az első eset, hogy burkolással próbálják a felvetülő vizet megfogni sárvédőkkel. Viszont úgy tűnik, ezek szerint, hogy ez nem egy állandó kiegészítés lenne, hanem csak vizes kondíciók esetében használnák.

 

„Amit májusban fogunk tesztelni, az még nem a végső megoldás” – nyilatkozta Tombazis a The Race szaklap hasábjain. „Az információgyűjtésről fog szólni, hogy lássuk, hogy valójában ez jelenti-e a helyes irányt. Igencsak jól kell alakulniuk a dolgoknak, hogy már 2025-ben bevezethessük. Ha ez nem jön össze, akkor 2026-ban kell, és akkor része lehet az új szabályzatnak. Ha pedig a tavaszi teszt sem sikerül jól, akár le is zárhatjuk azt az utat, és akkor alaposan át kell gondolnunk, mit tegyünk.”

 

Tombazis azt is elmondta, hogy természetesen tisztában vannak vele, hogy a kereket csak a vízspray egy részéért felelősek, hiszen a diffúzorok – különösen a 2022-ben visszatért ground-effect autók esetén – ugyancsak komoly mennyiségű vizet szívnak fel az aszfaltról.

 

 

„Még mindig vannak kételyeink azzal kapcsolatban, hogy a probléma mekkora részéért felelős a diffúzor és az, ahogy felszívja a vizet az aszfaltról, amit nyilvánvalóan nem fogunk ezzel megoldani, és mekkora részben a gumik tehetnek róla. Tudjuk, hogy mindkét tényező jelentős, úgyhogy nem az a célunk, hogy mindent megoldjunk. Tudjuk, hogy továbbra is lesznek láthatósági gondok” – fogalmazott a szakember.

 

„Kicsit nehéz úgy dolgokat odapakolni, hogy közben ne veszítsünk óriási mennyiségű leszorítóerőt. A kerékborítók kapcsán is az egyik fő kihívás jelenti, hogy ne veszítsünk túl sok leszorítóerőt. Kompromisszumra van szükség, hiszen ha azt érjük el, hogy elveszítjük az autó leszorítóerőjének a felét és ezért hirtelen a pilótáknak nagyon kevés kis tapadással kell megbirkózniuk, akkor növeltük-e a biztonságot vagy sem?” – tette fel a jogos kérdést az FIA szakembere.

 

 

https://formula.hu/f1/2023/12/10/megoldhatatlan-lehet-az-f1-vizes-palyas-problemaja

 

 

Előzmény: Hápi Zsák (880669)
Hápi Zsák Creative Commons License 21 órája -2 0 880669

Szerintem a nagyobb leszorítóerő kissebb felúszást eredményezne, ha nem tévedek. A szélesebb gumitól lehet nagyobb felúszás, de most szélesebb mint régen ? 

Előzmény: Bateman (880664)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 24 órája 0 0 880668

A kerekek régen is felverték a vizet (maximum nem ennyit).

Előzmény: candle (880667)
candle Creative Commons License 27 órája 0 0 880667

"A vízfüggöny a diffúzor miatt van,"

 

Amiatt is, igen. De a kerék is felver iszonyat mennyiségű vizet, amire megfelelő válasznak tűnik ez a hányás.  

Előzmény: Mlle. Grenelle (880666)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 1 napja 0 0 880666

A vízfüggöny a diffúzor miatt van, a levegővel együtt a vizet is felszívja az aszfaltról, jó 6-8 méter magasan és szélesen szétterítve a kocsi mögött... nem mellesleg a ground effect a felúszást is elősegíti.

Előzmény: candle (880663)
Bateman Creative Commons License 1 napja -2 2 880665

egyik szebb, mint a másik

 

Bateman Creative Commons License 1 napja -2 2 880664

szélesebb gumik, nagyobb leszorító erő a diffúzor miatt

Előzmény: Hápi Zsák (880660)
candle Creative Commons License 1 napja 0 0 880663

Nekem is ez jutott az eszembe. Sokszor említik, h nem nagyon lehet látni a vízfüggönytől, de sokkal többet azt, felúszik az autó, emiatt nem engedik ki az autókat. Ezzel pont az elsődleges problémát, a felúszást nem küszöbölik ki. Ja, és mellette még hányásul is néz ki. 

Előzmény: Inner Circle (880659)
rm40 Creative Commons License 1 napja 0 1 880662

Ha Newey esetleg nem vállal már új csapatnál autót, akkor a FIA felkérhetné, hogy ezeket a minden csapatot érintő közös dolgokat varázsolja menővé és hatékonnyá.

Előzmény: Helter Skelter (880654)
rm40 Creative Commons License 1 napja 0 1 880661

Ahogy wégé találóan írta, rajtafelejtették az abroncsok a centrírozó burkolatát.

Előzmény: btipus (880642)
Hápi Zsák Creative Commons License 1 napja -2 1 880660

mondjuk erre nem ismerem a magyarázatot, hogy régen miért nem úszott fel, mi változott ?

Előzmény: Inner Circle (880659)
Inner Circle Creative Commons License 1 napja 0 0 880659

Igen, ez nem túrakocsi-bajnokság. Először nézzük, mit tudnak tenni, hogy ne ússzon fel az autó, utána jöjjenek a kerekes varázslatok.

Előzmény: Bateman (880657)
F1 Hierro Creative Commons License 1 napja 0 0 880658
Bateman Creative Commons License 1 napja -2 3 880657

összeérhetnek, háááát, bazze ez a nyitott karosszériás kategória egyik fontos jellemzője, aki itt akar versenyezni, annak ezt tudnia kell. nem leburkolni, hogy erre ne kelljen figyelni. tényleg a FIA azt gondolja attól lesz nagyobb nézettség, hogy hullabiztonságossá tesznek egy egykor fényesebben csillogó autóverseny kategóriát? nem értem. 

Előzmény: Bigyula2 (880650)
Cold Heart Creative Commons License 1 napja 0 0 880656

ha csak ilyen irányba mehetnek, vmi szerelhető kéne, esőgumival együtt kerül fle

Előzmény: Helter Skelter (880654)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!