További Gazdaság cikkek
- Magyar siker az altatáshoz használt maszkok piacán
- Megújult a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara
- Kétmillió forintos átlagilletmény jöhet a bíráknál, de három évet kell rá várni
- Hatalmas leépítést tervez a Ford, több ezer munkahelyet szüntetnek meg Európa-szerte
- Teljesen felborultak az ingatlanárak, már nem Budapesten van az ország legdrágább utcája
Július 1-től él az útdíj az autópályákon, autóutakon és főutakon, a 3,5 tonnánál nehezebb tehergépjárműveknek kell fizetni. A Waberer's az ügyfeleinek kiküldött tájékoztatóban közölte, az útdíjfizetésből fakadó extraköltségeit áthárítja.
Az áthárítandó összeg nagyságát a magyarországi felrakó- és lerakópont és az országhatár közötti távolságok kalkulációját követően tudják pontosan meghatározni, tranzitfuvarok esetén a két határátlépési pont közötti távolságot veszik figyelembe. Ügyfeleinek a cég azt írta, az új fuvardíjakról hamarosan tájékoztatni fogják őket.
Az úthasználat bruttó díja (Ft / km)
Környezetvéd. kategória | J2 díjkategória | J3 díjkategória | J4 díjkategória | |||
Gyorsforg. | Főút | Gyorsforg. | Főút | Gyorsforg. | Főút | |
A (≥ EURO III.) | 42,42 | 18,05 | 59,52 | 31,24 | 86,70 | 54,08 |
B (EURO II.) | 49,90 | 21,23 | 70,02 | 36,75 | 108,38 | 67,60 |
C (EURO I.) | 57,39 | 24,41 | 80,52 | 42,26 | 130,06 | 81,12 |
Június elején a fuvarozók versenyképességének javítása érdekében a kormány az e-útdíj kompenzációjára egyébként megállapodást kötött néhány fuvarozóval. A megállapodást Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter írta alá, a fuvarozókat Dittel Gábor, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete ügyvezető főtitkára, Vereczkey Zoltán, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete elnöke, valamint Wáberer György, a Waberer's International Zrt. elnök-vezérigazgatója és a Nemzeti Összefogás Fuvarozói Fórum elnöke képviselte.
A megállapodás célja az volt, hogy a fuvarozók versenyképesek maradjanak. A megállapodás része egy az e-útdíj fizetés finanszírozhatóságát lehetővé tevő, államilag támogatott forgóeszközhitel is - közölte akkor a Nemzetgazdasági Minisztérium. A megállapodás két további kedvezményt is ad a fuvarozóknak: csökken a légrugós gépjárművek és pótkocsik után fizetendő gépjárműadó, és az e-útdíj 7,5 százaléka levonhatóvá válik a helyi iparűzési adóból.
Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete már korábban - igaz még a kompenzáció bejelentése előtt - jelezte, az elektronikus útdíj olyan többletterhet jelent a hazai belföldi fuvarozóknak, amelynek részbeni áthárítása a megrendelőkre nem kerülhető el.