212 millióból reklámozzák a motorvonatokat

2013.08.26. 11:44

A MÁV nyílt közbeszerzést írt ki a MÁV-START  és a GYSEV Zrt. motorvonat-beszerzéséhez kötődő marketingkommunikációs és rendezvényszervezői feladatok ellátására, valamint reklámajándéktárgyak leszállítására – a felhívás a hétfői Közbeszerzési Értesítőben jelent meg.

Uniós pénzből jön 48 új motorvonat

A márciusban aláírt szerződés szerint a Stadler vasúti járműgyártó cég a MÁV-START Zrt.-nek 42, a GYSEV Zrt. részére 6 elővárosi motorvonatot szállít. A beszerzés összértéke 267 millió euró, amelyet teljes egészében európai uniós forrásokból finanszíroznak majd a 2007–2013. évi Közlekedési Operatív Program keretében.

A tender keretösszege nettó 212 millió forint, amely ettől 30 százalékkal kevesebb is lehet. Ezért idén november közepétől kell 2015. szeptember 30-ig népszerűsíteni az új motorvonatokat.

Ajánlatot az a cég tehet, amelynek a marketingkommunikációs szolgáltatásból - vagy a PR szolgáltatásból, illetve rendezvényszervezésből vagy ezek összesítéséből – származott nettó árbevétele az előző három üzleti évben – összesen – eléri a nettó 150 millió forintot, és az előző három üzleti év egyikében legalább nettó 120 millió forint volt az árbevétele. Az ajánlatok benyújtási határideje október 7.

Félrelőtt súlyozás

Az összességében legelőnyösebb ajánlat lesz a nyertes, az értékelendő szempontok között túlsúlyosak a költségekkel kapcsolatosak. De az ajánlatot böngészve olyan érdekes részletek (VI. szakasz, 3/6. ponttól)  is szerepelnek, mint hogy nyomtatott médiafelületeknél másfélszer akkora súllyal számít a Magyar Nemzet, mint mondjuk a sokkal nagyobb példányszámban kikerülő Metropol, esetleg az online megjelenésnél a Mandiner vagy az mno.hu egy súllyal szerepel a Facebookkal.