A MÁV vonatok 19 százaléka késett
Tavaly 7 milliárd forint adózás előtti eredményt ért el a MÁV, ez 4 milliárddal több az előző évinél. 2014-ben a már jóváhagyott üzleti tervében hasonló összeggel, 7 milliárd forinttal számolnak, derült ki az MTI szerint a vasúttársaság tavalyi tevékenységét értékelő háttérbeszélgetésen.
Dávid Ilona elnök-vezérigazgató szerint:
- "csökken a lassújelek száma"
- "javul a menetrendszerűség"
- "megújul a gördülőállomány"
Bádonfainé Szikszay Erzsébet, a MÁV gazdasági vezérigazgató-helyettese elmondta, a csoport adósságállománya 2013 végén 222 milliárd forint volt.
- Ebből 66 milliárd forint az állami kezességgel felvett működési hitelek és kötvények állománya.
- A beruházási hitelállomány 90 milliárd forint, amely jelentős mértékben a MÁV-START által használt vonatokhoz kapcsolódik.
- A MÁV-START adóssága 54 milliárd forint.
A múlt évben a csoportszintű bevétel az előzetes számok alapján várhatóan 135 milliárd forint lesz, 6 milliárd forinttal több az előző évinél, 2014-ben ez várhatóan további 5 milliárd forinttal növekszik 140 milliárd forintra.
2013-ban a MÁV-START Zrt.-be jogilag is beolvadt a MÁV-Trakció Zrt. és a MÁV-Gépészet Zrt., júniusában pedig létrejött a MÁV Szolgáltató Központ Zrt., amely a teljes cégcsoportnak nyújt szolgáltatásokat. A MÁV-csoportnál folytatódik a portfólió áttekintése, ami az ingatlanüzemeltetést érinti leginkább, illetve a korábban kiszervezett pályakarbantartási tevékenység integrációs lehetőségeit is vizsgálják.
A MÁV leányvállalatainak száma a 2012. évi 38-ról 32-re csökkent 2013 december végére, és az idén áprilisban már 27-re mérséklődött. Ungvári Csaba, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója elmondta, hogy tavaly a személyszállító vonatok pontossága 81 százalék körül alakult, azaz a vonatok 81 százaléka menetrend szerint élt célba. Az a cél, hogy ez a mutató 95 százalék felett legyen.