További Gazdaság cikkek
- Nagy Márton Brüsszelből üzent: van egy bénító problémánk
- Bejelentést tett Lázár János: A fideszes polgármester az, aki meg tudja oldani a problémákat
- Szijjártó Péter ismét Moszkvában tárgyalt, Szergej Lavrovval is egyeztetett
- Betelt a pohár Németországban, megkezdődött a sztrájk a Volkswagennél
- A Vodafone-nal sem lakott még jól a 4iG
Úgy néz ki, hogy a Volkswagen ezúttal is eléri célját, és az MAN után sikerül teljes egészében a vállalatcsoportba olvasztania a svéd Scaniát is. Az egyik nagytulajdonos ugyanis jelezte, hogy értékesíti meglévő Scania-részvényeit a németeknek, akiknek ezzel rendelkezésre áll majd a kiszorításhoz szükséges mennyiség – idézi a Reuterst a Portfolio.
A Volkswagen május 16-ig hosszabbította meg a Scania kivásárlására tett ajánlatát, ugyanis a kiszorításhoz legkevesebb 90 százalékos részesedési arány kellett volna, de csak 88,5 százalékkal rendelkezett. A németek kitartását siker koronázhatja, ugyanis az egyik nagytulajdonos, az Alecta, aki 2,04 százalékos részesedéssel rendelkezik a Scaniában, jelezte, hogy elfogadja majd a Volkswagen ajánlatát. Döntésüket azzal indokolták, hogy várhatóan ennél magasabb árat már nem tudnak kiharcolni.
A Volkswagen februárban vételi ajánlatot tett a Scania azon papírjaira, amit eddig még nem birtokolt. Az ajánlat értelmében minden A és B sorozatú részvényért 200 svéd koronát (22,26 eurót) kínáltak, így a teljes kivásárlás értéke megközelítette a 6,7 milliárd eurót (ami forintban több mint kétezer milliárd).
Gáláns a németek ajánlata
A németek ajánlata nagyon gáláns volt, ugyanis a Scania papírjainak akkori 90 napos átlagárfolyamához képest 57, illetve 53 százalékkal magasabb árat jelentett.
Scania teljes bekebelezését fontos lépésnek tartja a Volkswagen menedzsmentje annak érdekében, hogy befejezhessék haszongépjármű-csoportjuk egyesítését. Ennek köszönhetően ugyanis megszűnne több jogi korlátozás, így lehetővé válna a gyorsabb és átfogóbb végrehajtása azoknak a stratégiáknak, amelyek az MAN és a Scania növekedését és a szinergiák hatékonyabb kihasználását eredményeznék.
Kamionos óriáscég is lesznek
A Volkswagen szerint amennyiben ez sikerül az legkevesebb 650 millió eurós üzemi eredménynövekedést jelentene a jövőben. Arról nem is beszélve, hogy a Scania felvásárlásával lehetőség nyílna arra, hogy a konszernen belül sokkal olcsóbban adja alkatrészeit, erre eddig nem volt lehetőség.
Ráadásul az MAN és a Scania egyesítésével a világ második legnagyobb kamiongyártója jönne létre, bár a vezető helyét a Daimler továbbra is őrzi majd. A vásárlást a fenti okokon kívül az is indokolja, hogy az elemzők egyértelműen stabil növekedést várnak mind az árbevétel, mind pedig az üzemi eredmény esetében az elkövetkezendő években.