A tokaji bor mint első számú nemzeti márka sikeressé tétele érdekében a legnevesebb helyi borászok és külföldi marketingszakemberek részvételével egy új luxusmárka létrehozásába kezd a Tokaj Kereskedőház Zrt. Erről Tombor András, a társaság felügyelőbizottságának elnöke beszélt hétfőn Budapesten újságírók előtt.
Elmondta: a márkaépítésben, amely a teljes borvidék termékeire vonatkozik a Tokaj Kereskedőház Zrt. a Claessens International segítségével kezd bele. Erre a célra két évre 3 milliárd forint áll rendelkezésre. A tokaji mint első számú nemzeti márka megteremtése a célja annak az újonnan létrehozandó tanácsadó szervezetnek, amely a legnevesebb tokaji borászok és marketingszakemberek részvételével kezdi meg hamarosan a munkáját.
Francis Michael Claessenst, a társaság elnökét világszerte a brandépítés szaktekintélyeként ismerik az italszektorban. Munkásságát olyan prémium márkák imázsának megteremtése jelképezi, mint a legkiválóbb bordeaux-i vörös borok között jegyzett Petrus; vagy a legexkluzívabb pezsgők között számon tartott Mumm és Perrier Jouet.
Emellett olyan márkák piaci átpozicionálásában és sikeressé tételében működött közre, mint az Észak-Amerika legnagyobb borászati vállalataként ismert Gallo, vagy az egyik legnagyobb múlttal rendelkező olasz borászatként tevékenykedő Antinori. Ugyancsak a Claessens International segítette a Chivas Regal, a Bombay Sapphire, a Bacardi és a Johnnie Walker márkák sikeressé tételét. „A Claessens International már a világ számos pontján igazolta, hogy a legösszetettebb márkaépítési problémákat is képes megoldani. Az eredmény pedig minden helyszínen az eladások gyors ütemű növekedésében volt mérhető” – mondta Tombor András.
Mint arról az Index beszámolt, a Tokaj Kereskedőház a teljes készletét átvizsgálja, és a bizonytalan eredetű borokat nem engedi majd tokaji bor néven forgalomba hozni. Az ügy hátterében többek közt egy balul elsült amerikai manőver áll, ahol a gyanú szerint pancsolt borokat adtak el.