A Fiat-Chrysler (FCA) konszern tőzsdére viszi az egyik legismertebb olasz márkát, a tűzpiros luxusautóiról ismert 1947-ben alapított Ferrarit. Nagyjából 9-10 százalékos tulajdonrésztől válnak meg, a benyújtott tájékoztató szerint részvényenként előreláthatólag 48 és 52 dolláros sávban. A kereskedés a New York-i tőzsdén szerdán kezdődik majd, az igazán stílszerű "RACE" ticker alatt - mondta Móró Tamás, a Concorde elemzője az Indexnek.
A tőzsdei kibocsátást követően a vállalat kb. 9 milliárd dollárt, jelenlegi árfolyamon számolva 2400 milliárd forintot ér majd. Az időzítés a VW, illetve az autóiparon végigsöprő dízelmotor-botrány miatt finoman szólva sem ideális. Ugyanakkor az FCA vezérigazgató Sergio Marchionne szerint a Ferrarira nem csupán egyszerű autógyártóként érdemes tekinteni, hanem sokkal inkább egy luxustermékeket gyártó manufaktúrára. Szintén ezzel magyarázza a vállalatvezető a szektorátlagnál jóval - kb. 3-4-szer - drágább árazást.
A tavalyi évben a Ferrari 2,8 milliárd eurós árbevétel mellett 389 millió eurós adózás előtti profitot generált és összesen 7 255 ikonikus autót adott át. Ezt a számot a tervek szerint 2019-re szeretnék 9000 fölé növelni, ebben többek között a Forma-1-hez kapcsolódó marketingre támaszkodnak.
Az irányítási jogok jövő szerdát követően is az FCA-t tulajdonló Agnelli család kezében maradnak, de a Ferrari alapító Enzo Ferrari fia, Piero is 10 százalékos tulajdonos marad. A tranzakció során beérkező pénz a Fiat-Chrylser-hez kerül. Emellett a Ferrari 2,8 milliárd euró hitelt is nyújt a Fiatnak, melynek következtében ő is el fog adósodni, vélhetően így kedvezőbben lehet refinanszírozni az egyébként eléggé eladósodott FCA-t.
A Ferrari és az FCA külön-külön talán többre lesz értékelve a piac által, mint egyben, ennek köszönhetően néhány milliárd dollár piaci kapitalizációt emelkedhet az immáron "Ferrari nélküli" Fiat-Chrysler.