16 millióra bírságoltak nagy áramszolgáltatókat

2016.02.18. 13:26

Fogyasztóvédelmi jogsértés miatt az E.On Energiaszolgáltató Kft-re 7,5 millió forint, az EDF Démász Zrt-re 8,5 millió forint bírságot szabott ki a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal - közölte a hivatal csütörtökön az MTI-vel.

A tájékoztatás szerint a két szolgáltató megsértette az ügyfélszolgálati fiókirodákban a várakozási idők mérésére vonatkozó szabályokat. A helyszíni szemlét az E.On enyingi és siófoki, és az EDF Démász nagykőrösi és monori fiókirodában végezték a MEKH szakemberei 2015 végén.

Az ellenőrök azt tapasztalták, hogy a fiókirodákban nem az előírásoknak megfelelő gyakorisággal végezték a várakozási idő mérését. Ráadásul amikor mértek, akkor azt azokon a napokon tették, amikor alacsony volt az ügyfélforgalom, így torzult adatokat szolgáltattak a hivatalnak. A  mérési napokon nem minden ügyfélnél regisztrálták a várakozási idő hosszát, és a felmérések időszaka több esetben sem egyezett meg a hivatal határozatában előírtakkal.

A MEKH ügyfélkapcsolati szolgáltatási színvonalat megállapító határozata előírja, hogy a 20 percen belül fogadott felhasználók arányának el kell érnie a 90 százalékot és az átlagos várakozási idő nem lehet több mint 10 perc. Az előírt mutatók nem teljesítése esetén a hivatal bírságot róhat ki, de azért is büntethetnek, ha a torz adatszolgáltatás miatt nem megállapítható, hogy a szolgáltatók teljesítik-e az elvárt színvonalat. A MEKH a bírság mellett kötelezte a cégeket, hogy tegyenek eleget az ügyfélkapcsolati szolgáltatás-minőség követelményeinek.