Egyre jobban szeretik a hirdetők a tévét

2016.02.18. 11:18 Módosítva: 2016.02.18. 11:20

Tovább emelkedtek a televíziós reklámbevételek 2015-ben Magyarországon, derül ki az Ernst & Young és a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete közös éves jelentéséből. A televíziós reklámtorta az előző évhez képest 3 százalékos növekedéssel 51,5 milliárd forintra bővült, ezen belül az egyéb (kábel) csatornák közel harmadával nagyobb reklámbevételt értek el.

A 2014-ben 10 százalékos, összesen 4 milliárd forintos bővüléshez képest tavaly 1,56 milliárddal növekedett a reklámtorta, ezzel összességében 51,5 milliárd forintot tett ki. A korábbi földi sugárzású adók piacán korábban tapasztalt csekély bővülést 12 százalékos csökkenés követte 2015-ben, ezzel összbevételük 28,43 milliárd forintra zsugorodott. Mindeközben tovább nőtt az egyéb (kábel) televíziók részaránya a teljes reklámtortán belül, bevételük tavaly már mintegy 23,16 milliárd forintot tett ki. 

„A televíziós reklámbevételek megoszlásában tavaly is látványos eltolódást figyelhettünk meg a korábbi földfelszíni sugárzású csatornáktól az egyéb (kábel) csatornák irányába.” – mondta Rencz Botond, az EY vezérigazgatója. Ezek a televíziók harminc százalékkal tudták növelni reklámbevételeiket 2015-ben, ezzel a tavalyi teljes bevétel 45 százalékát adták. 

Kovács Krisztián, a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesületének elnöke szerint a reklámköltések újabb növekedése egyértelműen jelzi a hirdetők töretlen bizalmát a televízió felé és a tévés hirdetés hatékonyságát. A teljes televíziós reklámbevételen belül a nem spot típusú bevételek összege a 2014-ben tapasztalt 29 százalékos emelkedés után tavaly csekély mértékben, 4 százalékkal csökkent, míg a klasszikus reklámspotokból származó bevételek ezzel megegyező arányban nőttek. A nem spot jellegű bevételek összege 2,82 milliárd forint volt 2015-ben, míg a reklámspotokból származó bevételek meghaladták 48,76 milliárd forintot.