További Gazdaság cikkek
-
Energiaügyi Minisztérium szerint Brüsszel ismét a rezsicsökkentést támadja
- Rémes járvány sújtja Amerikát, már Európát is elérte
- Befuccsolni látszik a Tesla Cybertruck-üzlete, óriási akciókat jelentettek be
- Százmilliók forogtak kockán, többen örülhetnek ezeknek a számoknak
- Az Államadósság Kezelő Központ vezetője az Indexnek: Ez a pénz már zsebben van
Rendesen gajra vágta a londoni és a brit taxisipart az Uber. És nem is csak arról van szó, hogy csökkennek bevételeik: egyre több sofőr hagyja ott a hagyományos taxiscégeket az amerikai startup kegyeiért - írta a Financial Times.
![GettyImages-494614253](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/1178/11780/117804/11780400_e5d325e1032407d5bf7d6e72bfba1b52_wm.jpg)
A londoni piacon a sofőrök ötöde már az Ubernek dolgozik, egész Nagy-Britanniát tekintve pedig már 30 ezer fölött van a szám. Az uberezők kétharmada más cégektől jön át.
Egy, a hagyományos taxisiparból átnyergelő női sofőr azt mondta a lapnak, hogy felszabadító érzés volt számára az Uber világa, mert korábbi munkahelyei olyanok voltak, mint valami férfiklubok.
A Financial Times szerint idén 97 százalékkal kevesebb új taxisvállalkozás indult Nagy-Britanniában, mint egy évvel korábban. De már tavalyi is meredeken, 65 százalékkal zuhant az újonnan induló cégek száma 2014-hez képes.
A hivatásos sofőröket képviselő szakszervezet szerint havonta tíz taxiscégnek kell lehúznia a rolót, Londonban pedig 11 százalékkal csökkent a bejegyzett taxistársaságok száma azóta, hogy 2012-ben azt Uber megjelent a piacon. A dolog korábban is okozott már feszültségeket Londonban.
Magyarországon a parlament kedden vitázik az Uber betiltásáról, a taxisok pedig folyamatosan útlezárásokkal tüntetnek a szolgáltatás ellen. Magyarországon a cég szerint 150 ezren használják a szolgáltatást.
Londonban egyébként négyéves tanfolyamot kell elvégezni a taxizáshoz, amelyen el kell sajátítani a híres-hírhedt "Tudást", így például nagyjából minden utcát fejből kell ismerni. A rendkívül szigorú vizsga pedig sokakat eleve elriaszt a taxizástól, a Tudás kevés ismerőjének viszont relatíve biztos megélhetést biztosít.
A brit fővárosban az Uber-sofőröknek is vizsgát kell tenniük, de persze messze nem ilyen szigorú feltételek mellett. A cég szerint a Tudásra amúgy sincs szükség a GPS korában.
Londonban is felmerült valamiféle Uber-korlátozás, de eddig nem lett belőle semmi.
Viszont az Addison Lee, a legnagyobb brit taxiscég kicsit más hozzáállást választott, mint a magyar sofőrök: beszállt egy másik mobilapplikációba, amelyen a taxiscégek árait és szolgáltatásait lehet összehasonlítani, és előre is lehet foglalni kocsikat.
Az Uber-történet részleteiről itt írtunk hosszabban.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=bJE1jRyMFaE6fJ8fhsC.y4ZQnDkFoiPbY7JeelfAZ7P.i7&stparam=wnniomkpwg&fastid=ipqxvzhaneitfhaugbtmmzijqomb&nc=0)