Máshogy is csalhattak a német autógyártók
A német versenyfelügyelet arra gyanakszik, hogy Daimler, a Volkswagen és BMW a Bosch, és a ZF Friedrichshafen beszállítóikkal együtt kartelleztek az acélbeszerzéseiknél.
A felügyelet azt feltételezi, hogy esetleg az acélbeszerzéseknél rögzítették az árat ezek a nagy vevők egymás közt. Mindenesetre elkezdték a vizsgálatot az érintett cégek irodáiban, írta az MTI. A vállalatok pedig elmondták, hogy igyekeznek együttműködni a hatósággal. Ez utóbbi egyébként bírságcsökkentő szempont lehet.
A versenyhivatal nem árulta el, hogy mekkora kár acélgyártókat. A német acélszövetség adatai szerint az autóipar vásárolta fel tavaly az éves acélértékesítés 26 százalékát, 37,8 milliárd euró értékben. A bírság az érintett cégek árbevételének 10 százaléka is lehet.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=bJE1jRyMFaE6fJ8fhsC.y4ZQnDkFoiPbY7JeelfAZ7P.i7&stparam=wnniomkpwg&fastid=ipqxvzhaneitfhaugbtmmzijqomb&nc=0)