Mégsem szélesítik ki az M1-est és az M7-est
További Gazdaság cikkek
- Eldőlni látszik, megelőzi-e Kína az Egyesült Államokat a gazdasági harcban
- Fickósan ébredt a forint karácsony másnapján
- Árulkodó számok: úgy vettek fel hitelt a magyarok, mintha nem lenne holnap
- A Toyota növelte globális autóeladásait novemberben
- Karácsonyi csoda: van, amiben Magyarország kenterbe veri az európai mezőnyt
Alig több mint egy héttel a tervezett sávbővítés kihirdetése után visszavonta a kormány az M1-es és az M7-es autópálya egy részének háromsávosra szélesítését. A Magyar Közlönyben a múlt hét végén megjelent határozatban emellett több másik útfejlesztést is töröltek - írta a Portfolio.
A 1422/2016. (VII. 29.) számú kormányhatározat meglehetősen furcsán veszi ki magát, hiszen kilenc nappal korábban kihirdetett tervet von vissza, azaz mégsem tartja kulcsfontosságú közlekedési beruházás-előkészítéseknek a következőket:
- Az M1-es autópálya 2x3 sávra bővítése Budapest és Győr között projekt engedélyezési terveinek elkészítése.
- Az M7-es autópálya 2x3 sávra bővítése Budapest és Balatonvilágos között projekt engedélyezési terveinek elkészítése.
Ezzel párhuzamosan a friss kormányhatározat országszerte számos egyéb projektet is töröl, illetve visszavonja a korábban biztosított támogatást hozzá. Így tehát a kormány visszavonja:
- a Veszprémmel kötött együttműködési megállapodásban szereplő útfejlesztéseket, azaz törlik a 8-as számú főút és a 82-es számú főút összeköttetésével tervezett beruházást, illetve az Aranyosvölgy felett tervezett új völgyhíd és az ehhez kapcsolódó, a város belső elérhetőségét javító közútfejlesztés megvalósítását;
- a Kecskeméttel kötött együttműködési megállapodásban szereplő egyes fejlesztéseket, ami gyakorlatban azt jelenti, hogy az újabb Mercedes-gyár építése bejelentése után a kormány visszavonja az 52. számú főút M5 autópálya és Kecskemét, Nagykörút közötti szakasz négysávossá történő kapacitásbővítésével kapcsolatos korábbi támogatását;
- a Szombathellyel kötött együttműködési megállapodás azon pontjait, amelyek a várost érintő gyorsforgalmi útfejlesztésekhez igazodó, még hiányzó elkerülő gyorsforgalmi útszakaszok teljes körű előkészítéséről szólnak.
- a Modern Városok Program megállapodásai között Sopron, Szolnok, Békéscsaba magas szintű útkapcsolatának kiépítését, valamint Ózd, Debrecen, Győr és Esztergom közúti kapcsolatrendszerének fejlesztését.
Az, hogy miért vonták vissza a sok útépítést, és hova megy helyette a pénz, nem derült ki a Magyar Közlönyből.